Gissa hur det gick, tror du jag sov i min fina nya säng?
Rätt gissat, inte gjorde jag det.
Hur kan matte tro att jag ska ligga i en sån oskön sak, när jag redan har en som är liten, sliten och skön.

Sängproblem

Matte var tvungen att gå upp mitt i natten och hämta den gamla sängen,
kunde helt enkelt inte sova. Hon ställde den ovanpå den nya, det blev perfekt.
Sen så somnade jag :)

Idag har vi varit och köpt ett speciellt liggunderlag som vi lagt i den nya sängen.
Matte tror att jag inte ligger i den nya pga att jag jag vill ha det mjukt och skönt.

Sängproblem 2

Så här ser nu min nya säng ut nu, svart med rött liggunderlag. Snygg är den
i alla fall, men lika skön som min gamla, nja det vet jag inte.
Tiden får utvisa den saken.

Jag återkommer om detta problem i framtiden, så får ni höra hur
det har gått.
Idag har min matte köpt mej en ny säng, en svart Biabädd i skinn. Hon tyckte att jag skulle få en som matchade vårt omgjorda sovrum. Jag sover för det mesta hos min matte och husse, men det händer  ibland att jag tröttnar på att trängas med dem och vill ligga i fred, då kan det vara bra att ha en egen säng.

Jag och min nya säng

Här provligger jag på min nya säng. Filten som jag ligger på har jag haft sen jag var
liten valp, matte fick den av Ingrid när hon hämtade mig och jag har haft den
i mina sängar sen dess.

Jag och min nya säng 2

Min säng passar perfekt till våra svarta spetsgardiner, säger matte.
Jag tycker min gamla säng var tillräckligt fin, men det tycker inte hon.
Eftersom jag gillar att ligga på kuddar ska matte köpa en röd fin kudde
som jag kan bädda med.
Min gosefilt plus en kudde i en ny säng, bättre kan det inte bli.





När vi var i Skellefteå, passade vi på att ta ett gruppfoto av mig och mina polare.
Det var inte lätt att få oss alla tre att sitta still, samt bli lika snygga samtidigt.
Det här kortet var det bästa av de foton som min matte tog och jag måste säga
att jag inte blev till min fördel.

Gruppfotot

Fast det var bättre än det här: Kolla hur jag då ser ut.

Fotot på oss.

Som Toker :))
När jag var hos momme och moffe var det någon av brudarna  som luktade godare än vanligt, 
så jag hade det rätt jobbigt. Var tvungen att kolla in alla som gick förbi, det kunde ju vara var 
hon som luktade så gott.

Brudarna?

Ja, Chivas han gillar ju brudar han med, så vi höll koll tillsammans

Vad är brudarna?

Var är de, brudarna.  Ser inga gör du?

Vilka brudar?

Inga brudar bara jag och du.

Ensamma igen?

Får väl sitta här en stund med moffe och fundera istället, inte lika kul som brudar men
vad ska man göra?

Moffe, jag och du?
Mötet

Ser någon jag känner, kan det vara.......

smyger

Är det verkligen.........

Trixi

Jo!!!! Det är ju Trixi, min kompis :))


Vi lekte och hade det jätteroligt, men till slut blev vi både trötta och törstiga
så vi tog en liten paus.

Trötta
Ikväll var jag och matte på min favoritfotbollsplan. Där brukar vi träna lite, ja jag brukar gå fint och sånt och efteråt får jag alltid leka. Matte har en boll och den brukar hon kasta. Oftast  försöker hon få fast mig och bollen, ja, hon springer och jagar mig, vilket jag gillar bäst. Men att få tag på mig misslyckas hon alltid med eftersom jag är så snabb. Man får ett fantastiskt bra grepp på grusplanen så jag gör många rivare, hur kul som helst.

Glada jag

Glad över att få vara här och leka

Jag och min fina boll

Här lurpassar jag på matte, hon försöker nog ta bollen av mig.

Springer snabbt

Se upp! Här kommer jag.
Kossan

Har fått en ny leksak av matte, en ko! Visst är den fin? Den låter när man
biter, böölllll.

Nu har det regnat ganska mycket i två dagar. Gillar inte när det spöregnar, då brukar jag bara gå en liten bit, ja bara så att jag får pinka en 10-15 gånger och sen så  visar jag matte att nu vill jag gå hem. Ja, jag vägrar helt enkelt att gå vidare och matte fattar rätt snabbt vad jag vill, så det brukar inte vara några större problem. Värre är det med frisyren, den blir rätt risig.

Blöt och eländig

Ikväll var jag ute på ängen och lekte, hade "Gisen" med mig.

Jag och "Gisen"

Träffade ingen kompisar ute, de var nog inne och sov.
Istället fick jag pinka på favoritträdet :)

Favoritträdet

Du må tro att jag var smutsig när jag kom in. Fick ställa mig i badkaret och
matte sköljde bort all jord och gräs. Jag tycker det är ganska härligt att
bli duschad, man blir så varm och go. Efteråt brukar jag få spring i benen och
göra rivare lite överallt. Matte och husse tycker det är jätteskoj och det tycker
jag me.

I badkaret :(

Sen så fick jag krypa in under täcket och mysa med min gröna anka, åh
vad skönt det ska bli att få sova. Ja, jag sover varje natt i mattes säng, hon
säger att jag är som ett plåster. Plåster? Fattar inte vad hon menar.

Gosar i sängen

GOD NATT!!


Idag kom min "moffe" på besök. Han hade ett ärende hit så han passade på att hälsa på mig och matte. Du må tro att jag blev glad, jag voffade och kråmade mig så mycket jag kunde och moffe han busade och kramade mig tillbaks. Min moffe är en jättehyvens gubbe, jag gillar honom skarpt.

Eftersom han kom vid middagstid så bjöd matte honom på middag.

Moffe och jag1.

Men vad är det du äter?

Moffe och jag 2

Visst bjuder du på en bit till?

Självklart så fick jag smaka, han åt ju grillad kyckling. Fast matte sa till moffe att det inte fick finnas någon grillkrydda kvar på kycklingen som jag skulle äta på, jag undrar varför? Det är ju det goaste :)


Mina polare provade min motorcykelmössa . De tyckte att de blev snygga men det tycker inte jag.
Eller vad säger ni, ser de inte lite konstiga ut?

TokSune


Suneponken :))

TokChivas

Chivas den snabbe :)

Efter många långa timmar (tyckte jag i alla fall) så var vi äntligen framme. Vi hade åkt till min mattes mamma och pappa (jag kallar dem moffe och momme.) Där finns mina bästa polare, Chivas och Sune samt några andra hundkompisar. Du må tro att vi blev glada av att ses. Här är några kort :

Så här såg det ut när jag och Chivas träffas:

Jag och Chivas


Han försöker skrämma mej genom att visa sin dubbla tandrad :))


Jag och Chivas 2

Här ser han också arg ut, fast han är världens snällaste kompis. Ja, han
gillar mig jättemycket och det beror nog på att jag också är så snäll.

Jag och Chivas vilar

Visst är vi vänner?

Jag och Sune

Hallå där! Ska vi fortsätta att gå eller ska du äta på dina pinnar hela dagen?

Varmt som sjutton

Det är varmt här, som i en bastu :(

Badar

Så vi for och badade i älven, jag och Sune. Jag simmar förstås jättebra :)
Men Sune

Badkrukan

Han är en badkruka. Stod och blötte sina tassar, vad är det? När det är
över +25 grader ute. Då måste man ju doppa sig, eller hur?

Jag och matte

Jättefint, fast lite kallt var det nog i vattnet, tyckte jag i alla fall.

Hemma igen

Så här såg jag ut när jag kommit hem, jättetrött men nöjd. Har haft det så
jätteroligt med polarna och träffat ett flertal snygga brudar, bla Molly.

Snygg va?

Vad tycker ni om denna snygging?

Snyggare

Eller den här?

Snyggaste killen

Varför inte den här?

Jag 1 år och 4 månader

Idag skulle min "kusin" Sune komma. Han kom jättetidigt eftersom hans matte och husse skulle fara på IKEA. Så här såg jag ut när jag väntade............

Väntar på Sune


och väntade.......

Och väntar.....

Till slut kom han i alla fall.

Vi busade och hade skoj hela dagen. Så här kunde det se ut......

Att kampa är roligt

och så här

Lek igen

När kvällen kom och Sune åkt hem så var jag helt slut.
Vi hade haft en jätterolig dag med mycke lek och stoj.

Trött

God natt!



På väg till badstranden

Här åker jag och Trixi i bilen, på väg till badstranden. Det är jättevarmt ute
och det ska bli skönt att få svalka av sig. Spännande också, det är första
gången som jag är på en badstrand.

Brr, så kallt
Hm, mysigt det här

Jag och Trixi
Vattnet var varmt och vi busade jättemycket. Tyvärr kunde vi inte vara lösa,
men det var roligt ändå.

Jag och matte
När jag badat klart torkade matte mig torr, åh vad skönt det var :)

Hemresan
Sen åkte vi hem, trötta men nöjda.
Jag på en motorcykel

Tänkte att jag skulle provsitta och känna om sadeln var skön.
Nja, inte allt för bekväm måste jag säga. Mattes hoj är mycket skönare att sitta på :),
den är kanske inte lika fin men mycket bekvämare.
Men jag ser ganska tuff ut, eller hur?