Badstranden

6kommentarer

På väg till badstranden

Här åker jag och Trixi i bilen, på väg till badstranden. Det är jättevarmt ute
och det ska bli skönt att få svalka av sig. Spännande också, det är första
gången som jag är på en badstrand.

Brr, så kallt
Hm, mysigt det här

Jag och Trixi
Vattnet var varmt och vi busade jättemycket. Tyvärr kunde vi inte vara lösa,
men det var roligt ändå.

Jag och matte
När jag badat klart torkade matte mig torr, åh vad skönt det var :)

Hemresan
Sen åkte vi hem, trötta men nöjda.

6 kommentarer

Trixi

04 Aug 2006 07:27

Vi måste göra en ny badresa snart igen!

Nisse

04 Aug 2006 08:19

Ja, det måste vi. Kanske till veckan, om vädret fortsätter att vara så här varmt. Jag och matte hade det jätteroligt :)

Ingrid Raij

05 Aug 2006 12:33

Hej Nisse o Trixi!
Hoppas verkligen att ni får åka och bada igen!
Ingrid tog mig till sjön och hade mig i koppel. Först gick jag på grunt vatten men sen gick hon längre ut och då försvann bottnen så jag fick simma. Det var hur lätt som helst och ganska kul.
Kompisen Snuggles simmar som bara den.
Från Plätten genom Ingrid

Nisse

05 Aug 2006 15:02

Men så roligt att du tittade in Plätten :) Nu blev jag jätteglad. Visst är det roligt att bada. Vi simmade oxå, jag och Trixi. Jag var lite försiktig från början, Trixi har badat förr så hon sprang rätt ut. Men sen vågade jag mer och mer.
Visst är det roligt att ha med en kompis, så man kan busa lite grand?

Bosse

05 Aug 2006 16:23

Jaha, det är bara att gilla läget, ni är ute och roar er utan mig. Jag ska väl inte klaga allt för mycket, hade väl ändå känt mig lite utanför eftersom jag avskyr att bada. Trots detta så har min matte badat mig i badkaret i dag, huuuvvvvva!!! Jag gillar att ha grenar och gräs i pälsen och att lukta som en hund ska lukta. Matte säger att en bishonfrisè måst bada och att det inte är hennes fel att jag är just den rasen. Nu ska jag ut på gården och rulla mig i nå gosig dynga. Ha det bra Nisse och så hörs vi när vi ses/Bosse

Nisse

05 Aug 2006 18:13

Men Bosse, inte visste jag att du var en sån badkruka. Annars hade du gärna fått följa med och badat. Vi kunde ju ha sprungit i kapp i vattnet, det hade varit jättekul. Hoppas du hittade en riktig dynghög att rulla dig i :)
Din vän/Nisse

Kommentera

Publiceras ej