Regn och åter regn

3kommentarer

Nu har det regnat ganska mycket i två dagar. Gillar inte när det spöregnar, då brukar jag bara gå en liten bit, ja bara så att jag får pinka en 10-15 gånger och sen så  visar jag matte att nu vill jag gå hem. Ja, jag vägrar helt enkelt att gå vidare och matte fattar rätt snabbt vad jag vill, så det brukar inte vara några större problem. Värre är det med frisyren, den blir rätt risig.

Blöt och eländig

Ikväll var jag ute på ängen och lekte, hade "Gisen" med mig.

Jag och "Gisen"

Träffade ingen kompisar ute, de var nog inne och sov.
Istället fick jag pinka på favoritträdet :)

Favoritträdet

Du må tro att jag var smutsig när jag kom in. Fick ställa mig i badkaret och
matte sköljde bort all jord och gräs. Jag tycker det är ganska härligt att
bli duschad, man blir så varm och go. Efteråt brukar jag få spring i benen och
göra rivare lite överallt. Matte och husse tycker det är jätteskoj och det tycker
jag me.

I badkaret :(

Sen så fick jag krypa in under täcket och mysa med min gröna anka, åh
vad skönt det ska bli att få sova. Ja, jag sover varje natt i mattes säng, hon
säger att jag är som ett plåster. Plåster? Fattar inte vad hon menar.

Gosar i sängen

GOD NATT!!


3 kommentarer

Trixi

18 Aug 2006 23:45

Du Nisse, den där gröna ankan, är den tuggvänlig? Om du tar med den när du går ut nästa gång så kan jag provbita den och ge ett utlåtande.
Nu ska jag också krypa i säng snart, känner mig trött efter dagens slit (har spanat efter grannens katt i timmar), men det var kul att låna din rosa leksak i morse.

Sune

19 Aug 2006 09:47

Tjenare Nisse, här har det oxå regnat men jag gillar iallafall att vara ute. Som jag brukar säga: Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder (päls). Hehe

Nisse

19 Aug 2006 12:42

TRIXI
Min gröna anka är jättego att tugga på, men kolla mitt nya inlägg. Kossan är nog ett steg vassare, fast den är jag jätterädd om.

Tack för den fina bollen som jag fick, hade jätteroligt med den.

SUNE
Ja, det är nog sant. Min päls har matte nästan tagit bort :(, liknar ju en nakenhund, så därför gillar jag inte att det spöregnar.
Förhoppningsvis hinner den växa ut innan vintern, annars blir det till att köpa en vinterjacka :))

Kommentera

Publiceras ej