En av mina arbetsuppgifter är att väcka husse på lördagsmorgonen. Då brukar han för det mesta ligga och sova en stund längre än jag och matte.

Jag gillar att stiga upp ganska tidigt, ja vid 07-tiden tycker jag att det är dax . Min matte är för det mesta jättetrött ,fast hon stiger ändå upp och följer med mig ut på en uppfriskande promenad. När jag då kommer in så brukar jag springa in och hoppa upp på husses bröstkorg och lägga mig där. Till slut så brukar han vakna och busa lite med mig och sen så somnar han om igen. Men då är jag nöjd och belåten och går därifrån.

Arbetar

Arbetar igen

Ja, så här ser det ut när jag utför en av mina arbetsuppgifter :)
Min polare Chivas kom på besök tidigt imorse, jag hade knappt vaknat. Men så glad jag blev när han kom och hälsade på. Vi lekte en liten stund sen blev han trött :(
Han är nog den tröttaste och segaste av min kompisar, han är en riktig filosof. Under hela dagen så lekte han nästan ingenting utan låg mest och sov eller tuggade på ett ben, hur roligt är det då?
Chivas
Fin sovställning?

Visst var vi ute för att göra våra behov och lukta på alla nya dofter men sen så orkade han inte mer.
Utan jag fick mest sova och tugga på ben, vilket jag tycker blir lite väl tråkigt. Näe då är vissa andra av mina polare lite mer fart i, ja tex Sune och Trixi. de kan busa rätt mycket :)

Nisse och benet
Jag och mitt tuggben

Fast jag gillar ändå Chivas jättemycket eftersom han är så snäll och tålamodig med mig.
Han är aldrig arg och sur utan alltid glad, ja en riktig kompis är han :)

Det regnar ute, fast det är november?

Tittade ut genom rumsfönstret och såg till min förvåning att det regnar ute.
Nu i mitten av november, ska det inte snöa då?

Regn?

Mörkt och grått är det dessutom ute. Fast jag ser några av våra grannar som är ute och
leker i snön. De gör nog en snögubbe.

Åter regn

Det kan inte vara kul att leka i snön när regnet vräker ner, bättre att sitta här och titta på :)
Förhoppningsvis slutar det snart att regna och jag kan också gå ut.

TREVLIG HELG!

I morse när jag skulle ut på min morgonprommis så hade det snöat under natten.
Grannens cykel såg ut så här:

Grannens cykel

Du må tro att jag fick plumsa.
Fastän jag har ganska långa ben så nådde snön just under magen.
Tänkte på min "kusin" Sune, han som har så korta ben.
Han måste ha plogat sig fram när han gick ut på sin morgontur :)
Djupt

Jag försökte spåra lite men det gick inte så bra.
Snöspårar

Jag fick snö överallt på pälsen, värst var det i skägget och på tassarna.
Snö så det räcker

Fast jag gillar ändå att det kommit mycket snö :), förhoppningsvis så kommer det mer.

Idag köpte matte mig en ny jumper, en grön med vita kanter.


Ny jumper2


Fast den var snygg och skön så hatar jag den. Kläder är det värsta jag vet, men matte säger att jag är så mager och frysen just nu att jag behöver en jumper när jag går ut, eftersom vi  har det rätt kallt just nu.


Ny jumper1

Dessutom tycker hon att jag är snygg i den, vad tycker du?