En arbetsuppgift

4kommentarer

En av mina arbetsuppgifter är att väcka husse på lördagsmorgonen. Då brukar han för det mesta ligga och sova en stund längre än jag och matte.

Jag gillar att stiga upp ganska tidigt, ja vid 07-tiden tycker jag att det är dax . Min matte är för det mesta jättetrött ,fast hon stiger ändå upp och följer med mig ut på en uppfriskande promenad. När jag då kommer in så brukar jag springa in och hoppa upp på husses bröstkorg och lägga mig där. Till slut så brukar han vakna och busa lite med mig och sen så somnar han om igen. Men då är jag nöjd och belåten och går därifrån.

Arbetar

Arbetar igen

Ja, så här ser det ut när jag utför en av mina arbetsuppgifter :)

4 kommentarer

chivas!

25 Nov 2006 20:31

Men vad konstigt Nisse, jag har samma arbetsuppgift som dig! den enda skillnaden är att jag brukar sova tills 08 på morgnen. I morsen när jag skulle väcka matte verkade hon jättetrött så jag kraffsade och vovvade. Till sist vaknade hon och berättade att klockan bara var 05.45 och att jag var tvungen att sova några timmar till..så inte förrän 09 fick jag gå ut!vilken taskmört va??
bus och vov från chivven

Nisse

25 Nov 2006 20:35

Hm, ja det måste jag hålla med om. Först påstod hon att du inte kunde klockan och sen så fick du sova såå länge innan du fick gå ut. Stackars dig :(
Hoppas att du får gå ut tidigare i morgonbitti.

Grr från Nisse - the man

Sune

27 Nov 2006 08:32

Jag brukar väcka matte med att lägga mig över hennes ansikte, ibland tvättar jag även hennes öron. Då brukar hon vakna och gå ut med mig.

Killar, det är tur vi är så smarta och finurliga för utan det så skulle vi väl få vänta till kl. 10 innan vi får pinka och ....

Nisse

27 Nov 2006 12:56

Men Sune, vad du kan!
Lägga dig över ansiktet och tvätta öronen, inga dumma grejjor :) kanske något som man skulle ta och prova.
Håller med dig till fullo, vore det inte för att vi väckte upp dem så sov de väl hur länge som helst.

Nisseplutten :))

Kommentera

Publiceras ej