Nu har vi fått lite mer snö

5kommentarer

I morse när jag skulle ut på min morgonprommis så hade det snöat under natten.
Grannens cykel såg ut så här:

Grannens cykel

Du må tro att jag fick plumsa.
Fastän jag har ganska långa ben så nådde snön just under magen.
Tänkte på min "kusin" Sune, han som har så korta ben.
Han måste ha plogat sig fram när han gick ut på sin morgontur :)
Djupt

Jag försökte spåra lite men det gick inte så bra.
Snöspårar

Jag fick snö överallt på pälsen, värst var det i skägget och på tassarna.
Snö så det räcker

Fast jag gillar ändå att det kommit mycket snö :), förhoppningsvis så kommer det mer.

5 kommentarer

Sune

05 Nov 2006 20:03

Nisse, jag är van att hela vintern få ploga, men istället får jag bara mer muskler. Så ta det som en träning. Sunis

Trixi

05 Nov 2006 20:59

Oj oj, det var mycket mindre snö där jag var på min resa. Hur ska vi kunna gå efter motionsspåret nu?! Vi kommer att drunkna!

Nisse

06 Nov 2006 16:21

SUNE:
Nu förstår jag varför du är så grov. Det är ju all snöträning som gjort det. Jag hoppas att det kommer ännu mer snö, så jag också får träna och bli lika kraftig som du

TRIXI:
Var det mindre snö? Men visst åkte du norrut, och där brukar det ju vara mer snö än här.
Ja, du kan ju drunkna när vi går i motionsspåret. Men förhoppningsvis är det fler som gått där innan vi så vi följer väl deras spår :)

Vov från Nisse

Chivven

07 Nov 2006 11:00

Men så mkt snö! själv älskar jag snö och kalla dagar, för då slipper jag svettas sönder min underbara päls!!

kramizar från chivas den underbara

Nisse

07 Nov 2006 11:58

Hej Chivas!
Visst var det mycket, fast nu har det börjat tina bort. Jag kan förstå att du gillar kylan, med din päls. Hoppas att vi snart ses.

Din kompis Nisse :)

Kommentera

Publiceras ej