Idag har jag motionerat och tränat mycket.

På förmiddagen så tog jag med mig matte och gick till djuraffären. Det tog över 1 timma att gå fram och tillbaks dit och det var det värt. Jag fick en ny leksak, en boll samt ett nytt tuggben (som matte delade mitt itu eftersom det var så långt)
Här är ett bildbevis på inköpen:
Mina nya saker

På eftermiddagen så åkte jag och matte till lillmatte och hälsade på Chivas. Vi blev så glada över att träffas igen, så vi brottades i minst en timme.
Först så höll vi till i soffan:
Brottas

Sen på golvet. Det är alltid jag som ligger under, man kan ju undra varför?
Brottas

Just före middagen tog jag matte med mig och sprang i elljusspåret. Jag först och matte efter, hon springer så sakta att jag hinner både pinka och lukta lite innan hon kommer ifatt mig :)
Jag springer förstå lös i spåret och har jätteroligt.
i eljusspåret

Puh, vilken härlig dag.
Resten av kvällen kommer jag att slappa i mattes knä samt i soffan.
Idag var jag på studiebesök på Sunes "jobb".
Det första som hände när jag kom in var att vi fick besök av en snygg tjej . Som vanligt satte jag och Sune genast igång med att charma henne. Men jag tror att Sune gick lite för hårt fram så hon blev jättesur på honom, flera gånger dessutom.
Tjejbesök

Sen gick vi husesyn...
Studiebesök

Finns det inget roligt på det här stället?
Studiebesök2

När vi sett klart på skurmoppar for vi hem till Sune och tränade lite. Hans matte körde hårt med oss, först lite dressyr. Men vem bryr sig? Man måste ju kolla så inte man missar någon brud, ja vad som helst kan ju komma.
Dressyr

Sen gick hon lite utställningsträning med mig, hon tyckte jag skötte mig riktigt bra. Ja, det vet jag väl, jag är ju en naturbegåvning.
Utställningsträning

Sen avslutade jag dagen med att gräva en grop åt Sune, han gillar att jag gör det har han sagt.
Men matte tycker att jag blir så skitig, vad menar hon med det?
Grävt en grop åt Sune

Hm, gräset ser konstigt ut idag?
Frostigt värre

Bäst att provpinka.
Pinkar på frosten

Lite kallt om tassarna är det också.
undrar?

Skönt när solen äntligen tittar fram, då blir det snart varmt igen :)
Mysigt med sol

GOD MORGON PÅ ER ALLA!

Det ringer på dörren, undrar vem det är?
ringer på dörren

In kom min moffe och momme, vilken överraskning det var. Du må tro att jag blev glad.
Först hälsade jag på min favvogubbe, moffe.
Han hade det jobbigt att hålla i mig, jag var så glad att jag ålade mig som en orm.
moffe!

Sen kom momme in, åh hon är så go och fin min momme.
Vi hade det jätteroligt, hon skrattade och jag voffade.
momme!

Du må tro att jag var slut när pussat och hälsat klart.
helt slut


Ja helt slut var jag.....

helt slut igen!

Undrar om Sune blir lika glad när han är och hälsar på hos moffe och momme?



Idag kom min polar Sune på besök och som vanligt fick jag vänta. Han är alltid sen och efter lång väntan var jag till slut tvungen att gå ut och sätta mig på en sten för att spana.
Väntar

och spana....
Väntar 1

och spana.....
Väntar 2

Till slut kom han i alla fall åkandes i sin fina bil. Sune hade voffat länge och väl (han är rätt tystlåten i vanliga fall) och sagt till sin matte att skynda sig, men som vanligt tog hon god tid på sig :)
Sune kommer

Eftersom det var härligt väder beslutade matte att ta jag och Sune ut i skogen för en promenad. Sagt och gjort, på med selarna och ut i skogen. Jätteroligt tänkte jag, nu kan jag och Sune busa lite grand.
Men när matte släppt iväg oss och vi börjat gå så visade det sig att Sune, den tuffingen är rädd för skogstrollen. Han släppte inte min matte en enda meter. Jag försökte nog, retades, voffade, hade pinnar, ja jag försökte allt.
Ute1

Jag försökte locka honom med att skälla
ute2

Men som du ser , kollar han hela tiden bakåt för att se så inte trollen förföljer oss.
ute3

Här försöker jag få honom att springa ikapp, men icke. Han var tvungen att hålla utkik efter trollen och gå bredvid min matte :(
ute4

Till slut tog jag till det bästa knepet, pinne.
ute6

Då fick jag honom att springa lite, men bara lite.
ute5

En trevlig dag hade vi i alla fall, jag och Sune. Nästa gång han kommer hoppas
jag att han leker samt springer lite mer i skogen, än han gjorde den här gången. Hans matte
måste berätta för honom att det inte finns några skogstroll i skogen, utan att han inbillar sig.