Sune och skogstrollen

5kommentarer

Idag kom min polar Sune på besök och som vanligt fick jag vänta. Han är alltid sen och efter lång väntan var jag till slut tvungen att gå ut och sätta mig på en sten för att spana.
Väntar

och spana....
Väntar 1

och spana.....
Väntar 2

Till slut kom han i alla fall åkandes i sin fina bil. Sune hade voffat länge och väl (han är rätt tystlåten i vanliga fall) och sagt till sin matte att skynda sig, men som vanligt tog hon god tid på sig :)
Sune kommer

Eftersom det var härligt väder beslutade matte att ta jag och Sune ut i skogen för en promenad. Sagt och gjort, på med selarna och ut i skogen. Jätteroligt tänkte jag, nu kan jag och Sune busa lite grand.
Men när matte släppt iväg oss och vi börjat gå så visade det sig att Sune, den tuffingen är rädd för skogstrollen. Han släppte inte min matte en enda meter. Jag försökte nog, retades, voffade, hade pinnar, ja jag försökte allt.
Ute1

Jag försökte locka honom med att skälla
ute2

Men som du ser , kollar han hela tiden bakåt för att se så inte trollen förföljer oss.
ute3

Här försöker jag få honom att springa ikapp, men icke. Han var tvungen att hålla utkik efter trollen och gå bredvid min matte :(
ute4

Till slut tog jag till det bästa knepet, pinne.
ute6

Då fick jag honom att springa lite, men bara lite.
ute5

En trevlig dag hade vi i alla fall, jag och Sune. Nästa gång han kommer hoppas
jag att han leker samt springer lite mer i skogen, än han gjorde den här gången. Hans matte
måste berätta för honom att det inte finns några skogstroll i skogen, utan att han inbillar sig.


5 kommentarer

Sune

08 Sep 2006 16:38

Hör du du, det var inte skogstrollen jag var rädd för utan jag väntade på matte. Om någon borde du veta hur det känns när inte matte är med. Eller hur?

Trixi

08 Sep 2006 16:45

Så kul ni hade som fick vara i skogen (även om Sune kände sig lite skrajsen/väntade på matte). Jag har mest varit inomhus, matte har bara sovit men jag hoppas det blir något kul för mig också nu när hon är ledig.

Nisse

09 Sep 2006 17:14

SUNE. Jag missuppfattade nog hela situationen, det var väl din matte som du väntade på där i skogen. Själv så måste jag erkänna att jag är en riktig "mattegris", men det är något som är medfött :)och inget jag kan rå för.

TRIXI: Jag förstår hur du haft det, de är likadant för mig nu. Matte hon bara sover och sover:(. Jag hoppas att du har gjort något skoj, vi kanske kan ses en dag och gå ut i skogen, jag och du? Det vore jätteroligt.

Vovv på er/Nisse

Ingrid Raij

15 Sep 2006 22:25

Håll ut Nisse! Sune kommer nog på att det är kul i skogen och att matte kan vara utom synhåll en stund! Du har riktiga griffontakter Nisse!

Nisse

17 Sep 2006 20:44

Ingrid!
Ja, jag hoppas att det går bättre nästa gång Sune kommer och hälsar på, då ska vi ut i skogen igen och springa.
Mellan dig och mig, jag tror inte det var matte som han kikade efter, utan trollen. Han vill hålla skenet uppe, vill inte visa att han är rädd. Hans kompisar på gården, kollar ju in på min blogg och då kan han ju inte visa sig feg "skrattar högt".

Vovv från mig!

Kommentera

Publiceras ej