Idag åkte vi till stan, jag och Nisse skulle träffa Mmemes Igor.
Gibson som han kallas är av samma ras som jag, dvs en Petit Brabancon.
Vi är nästan lika gamla men vi har olika färg på pälsen, han är röd och jag är svart och röd.

Vi busade och busade, till slut hängde tungan som en slips på oss båda :) 
image256


Det var jätteroligt att få leka med en som var lika "stor" som mig.
image257

Nisse, den stackaren, han fick bara vara med lite grand, 
det var mest jag och Gibbe som busade.


Vi hoppas att Gibbe vill komma hem till vår gård och leka nästa gång :)
Där kan man vara lös och springa, fort fort.


Hälsningar från en trött Zmugge
Vi har varit ute på skogspromenad med Trixi och hennes matte.
Helt plötsligt när vi går på stigen ser vi en grillplats, mitt i skogen.
Eftersom vi är nyfikna av oss så gick vi dit och undersökte.
Matte tyckte det passade bra att ta ett kort på oss hundar bredvid grillen
och la "gottaburken" dvs en gammal snusdosa på grillen.
Den upptäckte vi så klart och den av oss som var sugnast var som vanligt Trixi.

image254
- Du Nisse, rör inte Frolicen!!! DEN ÄR MIN

image255
- HÖR DE NI INTE VA JAG SA!!!
Ja, ja, vi ska inte röra ditt godis :(

Efter den diskutionen så fick vi var sin Frolic bit och sen så blev vi vänner.
Trixi är vår bästa vän, även om hon kan vara lite egoistisk ibland.

Nisse och Zmugge, två skogsmullar
När vi var och hälsade på momme och moffe sist, for vi och provade ut nya selar.
Både jag och Nisse har vuxit så våra nuvarande är alldeles för små.
Vi provade och provade och till slut hittade vi rätt storlek och så valde vi var sin färg.

Jag, Zmugge valde min sele i cerise och Nisse han valde sin i grönt.
Det skulle ta några dagar att göra dem, men så igår så kom de på posten.
Åh så spännande det var att se hur de såg ut,
vi hade ju bara provat så att de passade i storlek.
Matte tog ett kort på oss när vi provade våra nya snygga selar,
och som vanligt hade jag lite svårt att stå stilla.
Jag har ju så mycke spring i mina ben så matte får vara snabb
om jag och Nisse ska fastna på samma kort :)
Men här är i alla fall ett där vi stod stilla på. Se så snygga våra selar är.

image253

Jag glömde berätta vart vi köpt dem, jo på Björkis.
De har en egen hemsida http://www.bjorkis.com/ 
där man kan beställa dessa fina selar. Jag tror att selen kallas för 
Spår och promenadsele, och den går att beställa med eller utan reflex.
Vi har inga reflex på dessa utan det ska vi få till hösten, då matte köper nya.

Ha en bra dag!

Snyggingarna Zmugge och Nisse


Vår matte har blivit sjuk och legat jättemycket.
Därför har hon lagt en madrass på golvet och legat där.
Jag kan ju hoppa upp i deras säng men
Zmugge är fortfarande för liten, så det är därför hon ligger på golvet.

Vi tycker det är jättemysigt och busar, gnager ben eller sover på matte.
I bland så tröstar vi henne genom att slicka på hennes fötter eller i ansiktet.
Hon säger att hon känner sig friskare då :)


 

Här sitter jag vid hennes fötter
image249

och här ligger Zmugge vid hennes fötter
image250

Fast det är mysigt att hon ligger på golvet så hoppas vi att hon blir pigg snart,
så att vi får vara ute mera och busa.

Igår var vi till momme och moffe för att hälsa på.
Där var som vanligt Chivas
image242

samt Sune och Herbert. (Deras matte ville inte vara med på bild så henne klippte vi bort.)
image243

Du må tro att vi busade, ja det gör vi ju alltid när vi är där.
Zmugge och Herbert busade
image244

och jag och Chivas
image245
Matte säger att vi ser ut som två tuppar på det här kortet :)

Den ende som inte busade var Sune.
Vill ni veta varför? Jo, ni förstår han tror att han är polis och därför
ska vi andra uppföra oss ordentligt och inte busa.
Gör vi inte som han vill så ställer han sig emellan och agerar som polis.
Därför fick han sitta under matbordet och vänta tills vi lekt klart.
Jag tyckte lite synd om honom men han vill ju inte leka
som vi andra så då får han nästa skylla sig själv.
image246

När vi busat klart så såg jag och Zmugge ut så här:
(Klicka på bilderna så blir de större)
              

Nöjda och belåtna åkte vi hem.
Idag så städade matte balkongen, så nu får vi äntligen vara på den.
Så här mysigt har vi det.
image239

Vi, jag och Zmugge älskar att sola, ja de gör de flesta griffoner.
image240

Vi får nu springa ut och in som vi vill och det är ju jättehärligt. I alla fall när det är solsken :)


Hoppas att solen skiner där ni bor.

Nisse och Zmugge, soldyrkarna

image231
När vi var vi ute på ängen och promenerade så
ville Nisse visa mig hur man gräver en grop.
Han visade mig hur man skulle göra och sen satte vi igång.

image232
Vi jobbade hårt och länge, men marken var fortfarande lite frysen
så vi kom inte så djup som vi hade velat.
Till slut gav vi upp, och då såg vi ut så här:

     
Smutsiga blev vi men roligt var det.

När grävlektonen var över så fortsatte vi vår promenad.
Till vår stora förvåning så träffade vi vår kompis Trixi och Bosse.
Då var vi tvugna att busa lite med dem.

Ja, Zmugge jagade Bosse hela tiden, jag tror att han aldrig sett en så vit och lurvig hund förrut.


Ja, jag var ju tvungen att hjälpa till lite, så att Zmugge skulle hinna ifatt Bosse.
image236

Sen så busade jag och Zmugge med Trixi.
image237

Som avslutning fick vi godis av Trixis matte.
Som du ser är det bara jag som sitter helt still,
de andra hoppar omkring för att de tror att de
på så sätt får en Frolic mycket snabbare.
image238

Visst hade hon snygga stövlar, Trixis matte? Det tycker då jag.

Nisse, nöjd och belåten :)
Vi vill önska alla en
GLAD PÅSK!
image230

Zmugge & Nisse