På besök hos momme och moffe

2kommentarer

Igår var vi till momme och moffe för att hälsa på.
Där var som vanligt Chivas
image242

samt Sune och Herbert. (Deras matte ville inte vara med på bild så henne klippte vi bort.)
image243

Du må tro att vi busade, ja det gör vi ju alltid när vi är där.
Zmugge och Herbert busade
image244

och jag och Chivas
image245
Matte säger att vi ser ut som två tuppar på det här kortet :)

Den ende som inte busade var Sune.
Vill ni veta varför? Jo, ni förstår han tror att han är polis och därför
ska vi andra uppföra oss ordentligt och inte busa.
Gör vi inte som han vill så ställer han sig emellan och agerar som polis.
Därför fick han sitta under matbordet och vänta tills vi lekt klart.
Jag tyckte lite synd om honom men han vill ju inte leka
som vi andra så då får han nästa skylla sig själv.
image246

När vi busat klart så såg jag och Zmugge ut så här:
(Klicka på bilderna så blir de större)
              

Nöjda och belåtna åkte vi hem.

2 kommentarer

Trixi

14 Apr 2007 16:28

Ni ungdomar förstår inte sånt som Sune och jag vet, nämligen att _poliser måste finnas_. Hur skulle det se ut om alla fick busa fritt och ha roligt hursomhelst?? Nä, lag och ordning är det som gäller och det är såna som Sune och jag som ser till att det upprätthålls. Hälsningar Tant Trixi, snart 4 år gammal och livserfaren.

Sune

14 Apr 2007 16:34

Trixi, jag håller med dig fullständigt. När jag träffar min släktingar så då får jag göra som jag vill. Men med Nisse och Zmugge så går det inte. Det beror väl på att dom är en annan "art".

Hälsningar Sune the King

Kommentera

Publiceras ej