Våra nya fina selar

7kommentarer

När vi var och hälsade på momme och moffe sist, for vi och provade ut nya selar.
Både jag och Nisse har vuxit så våra nuvarande är alldeles för små.
Vi provade och provade och till slut hittade vi rätt storlek och så valde vi var sin färg.

Jag, Zmugge valde min sele i cerise och Nisse han valde sin i grönt.
Det skulle ta några dagar att göra dem, men så igår så kom de på posten.
Åh så spännande det var att se hur de såg ut,
vi hade ju bara provat så att de passade i storlek.
Matte tog ett kort på oss när vi provade våra nya snygga selar,
och som vanligt hade jag lite svårt att stå stilla.
Jag har ju så mycke spring i mina ben så matte får vara snabb
om jag och Nisse ska fastna på samma kort :)
Men här är i alla fall ett där vi stod stilla på. Se så snygga våra selar är.

image253

Jag glömde berätta vart vi köpt dem, jo på Björkis.
De har en egen hemsida http://www.bjorkis.com/ 
där man kan beställa dessa fina selar. Jag tror att selen kallas för 
Spår och promenadsele, och den går att beställa med eller utan reflex.
Vi har inga reflex på dessa utan det ska vi få till hösten, då matte köper nya.

Ha en bra dag!

Snyggingarna Zmugge och Nisse


7 kommentarer

Sune/Herbert

23 Apr 2007 13:45

Oj, vad klatchiga selar eran matte köpt till er, våran matte hon köpte brunt och svart. Hur kul är det när nu sommaren närmar sig. Då vill man ju ha saker i mer kulörta färger.

Sunis och Hebbe

Sune/Herbert

23 Apr 2007 13:47

Visst är Björkis bra, där får vi ju även vara. Det är så många härliga dofter där. Synd att man inte får springa lös och provsmaka. Eller hur?

Killarna från Skellefteå

Nisse och Zmugge

23 Apr 2007 17:12

När det gäller färgen på selarna så tycker vi de passar oss perfekt. Zmugge tyckte att cerise egentligen var en "Tjejfärg" men nu har han ändrat sig och säger att det är en "killfärg" och passar honom perfekt.

Ja Björkis är toppen, sist vi var där så "provsmakade" vi på ett jättegott ben (matte var tvungen att betala för benet eftersom vi ätit så mycket av det)
Problemet var att vi båda fick diarre och värst var det för Zmugge, han har ju lite svårt att hålla sig och sket i matte och husses säng på natten. Fniss, vilket bajskalas :))

Allt gick bra, men vi får inte något sådan där gott ben igen säger både matte och husse. Det räcker med en gång :)

Nisse och Zmugge

Andrea

23 Apr 2007 19:24

Söta vovvar!

Hanna

23 Apr 2007 21:04

Vilka fina selar och vad stor zmugge blivit! Han påminner lite om wille, fast utan skägg då... De är i alla fall jättesöta. Brukar vara in och läsa lite då och då, alltid lika kul med ett nytt inlägg! :)

Hälsningar
Hanna

Nisse och Zmugge

24 Apr 2007 18:45

Hej Hanna!
Roligt att du kollar in vår blogg. Visst har jag vuxit. Vill du veta en hemlis? Jo, jag har börjat lyfta på benet när jag kissar. Min matte säger att man är en stor kille när man gör det. Jag och Nisse hoppas att vi snart ska få träffa Wille och busa lite med honom.

Hälsningar från "stora" Zmugge

Andrea

25 Apr 2007 11:41

Vad kul att ni har en liten kompis som är en tibetansk spaniel. Tibbar är ju för underbara :)
Ja, kom gärna och titta på vår blogg fler gånger. Det vore trevligt :)
Vi ska också ta och besöka er blogg fler gånger och se hur ni har det :)

Hälsningar Andrea & Ella

Kommentera

Publiceras ej