Utställning i Piteå den 25 augusti 2007

12kommentarer

Idag var vi på en utställning i Piteå.
Först ut var Nisse och som vanligt
studsade han och ville inte vara med :(
Resultatet blev en 2:a och kritiken var:

2,5 yers old, Good size, Corr. head, Good bite, Softer ears,
Corr. neck and square body, Excellant movement,
Lower carried tail, Excellant coat and colour.
Needs more self  confidence

Eftersom Nisse inte visade upp sin bästa sida,
så ville han inte att vi skulle ta några kort.
Men det gick bra att ta en bild efteråt. 
Här vilar han ut i "kennelpojkens" knä.
image404
Tycker ni att Nisse ser lite tilltuffsade ut,
beror det på att det regnade jättemycket.

Efter Nisse så var det min tur att gå in i ringen.

Här så står jag på bordet.
image400

Sen så stod jag snyggt framför domaren :)
image401

Sen så sprang jag så elegant som jag kunde.
image402

Efter det så fick jag ett jättefint pris, ett cert:))
Här visar jag och matte upp det.
Du må tro att hon var stolt över mig.
image403

Sen så tog jag även ett pris till,
jag blev BIM. Här visar jag upp
alla mina fina priser.
image405

Min kritik :
9 months old, Excellent head,
Dark eyes with nice expr.
Excellent ears, Corr bite and strong teeth,
Square body, God movement but he needs ringtraining,
Exellent coat, Good colour, Nice temp. Best jun.

Domare var Marija Kavcic, Slovenien


Nästa utställning blir i Luleå den 8 september.
Men det är bara en inofficiell.
Vi ska åka dit jag och Nisse för att träna.
Med oss har vi Sune och Herbert.
Bilder kommer självklart att läggas
ut från den utställningsresan.

Cert-Zmugge

12 kommentarer

helena p i piteå (sally)

26 Aug 2007 08:43

GRATTIS GRATTIS!!!! Verkligen roligt att det gick så bra för Zmugge!! Fotot blev ju superbra trots att inte blixten ville vara med....:-)
Jag vill ju åxå poängtera att allas våran Nisse får orättvist betyg i utställningsringen för han är ju inte sådär som han blir i ringen i vanliga fall...han är ju supersnygg, tycker i varje fall jag :-) Ha en fin höst och så ses vi till våren i Sjulnäs
MVH Helena och Sally

Zmugge

26 Aug 2007 20:41

Hej Helena! Alltid lika roligt att läsa dina kommentarer :) Jag kände mig som en stjärna när vi var på utställningen. Men jag måste hålla med dig, när det gäller Nisse. Han är en riktigt snygging och domaren får aldrig riktigt se hans bästa sidor. Men matte säger att vi fortsätter att träna, både jag och Nisse behöver lite mer ringträning. Så kanske kan Nisse bättra sig och få ett cert så småningom.
Ha det så bra själv och hälsa Sally från mig och Nisse. Vi hoppas att hon följer med till våren så vi får träffa henne.
Voff från Zmugge men även matte och Nisseplutten hälsar :))

Trixi

26 Aug 2007 20:48

Grattis till priserna, Zmugge! Snart får säkert Nisse också pris.

Sune

27 Aug 2007 06:24

Grattis Zmugge, nu börjar det likna någonting. Hebbe han har ännu inte fått något cert, kan bero på att han är så busig i ringen.
Nisse du måste skärpa dig, det är inte så farligt att springa i en ring. Det bästa är ju belöningen, en STOR godisbit.

Fam. Andersson

27 Aug 2007 14:03

Super Grattis Zmugge!!!
Det där gick ju galant:)
Vart ska detta sluta!
Här har vi varit ute i en tim i regnet känner oss ganska blöta nu.
Ha det så bra, vi hörs väl!!!

Zmugge

27 Aug 2007 16:32

Tack för alla grattis :) jag känner mej hedrad.
TRIXI:Jag hoppas att Nisse skärper till sig så han också får lite rosetter, det skulle han behöva.
SUNE: Jag skötte mig rätt bra, även om jag hoppade till några gånger.Domaren tyckte då att jag behövde mer ringträning. Jag kan tänka mig hur mycket Herbert hoppar och skuttar. Han och Nisse sköter sig inte i ringen och då blir det inga priser, så enkelt är det. Eller hur?
FAM ANDERSSON:Visst gick det bra? Jag är ju bara 9 månader och redan fått mitt första cert. Förhoppningsvis tar jag fler cert, men inte i år. Nu blir det ringträning som gäller.
Jag kan förstå att ni är jätteblöta, vi var ute i 15 minuter och såg ut som om vi badat.
Hälsa snygga Akilah från jag och Nisse :)
Cert-Zmugge

Jannica

27 Aug 2007 17:24

Hejsan Zmugge!! Jätte grattis till certet!! Och BIM inte dåligt!!
Jag, Fido ställde också ut mej i helgen!! Men jag fick med nöd å näppe CK!! Men jag är nöjd, men matte blev lite ledsen!! Hon är så knasig. Man kan ju inte vinna rosetter jämt heller??!!
Lycka till på nästa utställning å hälsa halvbrorsan att han ska skärpa sej!! Han är ju så snygg!!
Nosgos Fido

Herbert

27 Aug 2007 19:23

Jag tycker det är roligare att hoppa och busa, men matte hon vill jag ska vara som Sune i ringen, för då kanske jag får några priser. Men jag bryr mig inte!
Busige Herbert

Moster

27 Aug 2007 19:24

Vilken snygg kennelpojke du fick med dig. Skötte han sig fint!
Moster Carina

Zmugge

27 Aug 2007 19:40

FIDO: Man kan inte alltid vinna, nästa gång kanske det går dåligt för mig och bättre för dig. Det är våra mattar som blir glad/ledsen inte vi. Huvudsaken är att man har roligt, eller hur? Nisse tycker fortfarande inte det är roligt att vara på utställning, matte sliter sitt hår och funderar på hur hon ska kunna få Nisse på bättre tankar.
HERBERT: Man ska väl ha roligt också, det måste de fatta :O Fast domaren tycker visst att man bara ska göra som dom vill. Men när man är liten så vill man busa, fattar dom inte det? Va, dig själv! Du är en riktig bra buskompis,tycker jag :)
MOSTER: Kennelpojken var toppen, han ska vi ta med fler gånger. Bättre service kan man inte få :)
Zmugge-bus

ingrid

08 Sep 2007 21:40

grattis zmugge! och jag håller nisse kommer igen så småningom. jäkla veterinär som skrämde skiten ur han! var inte så långsint nisse!!!

Anonym

09 Sep 2007 22:02

INGRID: Zmugge hälsar och tackar för grattis! Jag är tyvärr lite långsint av mig, men förhoppningsvis så kommer jag också att kunna visa upp mig. Men det tar nog sin tid och mycket träning. Men matte kämpar vidare och försöker på alla sätt och vis få mig på andra tankar :))
Hon säger att både jag och hon skulle behöva få träna utställning med en som riktigt kan. Ja, vi skulle få gå en kurs där man lär sig att ställa ut, det vore toppen :)
Nisseplutten :)

Kommentera

Publiceras ej