Hos veterinären :(

6kommentarer

I eftermiddag var jag och Nisse till
veterinären för att ta var sin spruta.
image484
Så här såg det ut när vi kom dit.
Det var lite mörkt ute så bilden
blev inte allt för bra.

När vi kom in blev vi visade till ett
rum, som vi fick vänta i.
image485
Här är jag och Nisse i rummet , och väntar på
att veterinären ska komma in...............
image487
genom den här dörren.
Under tiden som vi väntade tittade vi
oss runt i rummet.
Där fanns det lite saker, som tex en rakapparat. 
-Undra vad man har den till????
image486
Till slut kom hon, veterinären och gissa
vad hon hade i sin hand.
image488
Jo, en spruta!!!!

Först så tog hon en spruta på mig, inga problem.
Jag fick ju godis samtidigt , då var allt bra.
Sen var det Nisses tur att ta, men det gick inte lika bra.
Han gnällde som en liten valp och stökade på lite. Men
till slut hade hon även tagit på honom och vi var klara.
Så här såg sprutorna ut efteråt.
image489
Innan vi skulle gå fick matte våra
registeringsbevis som var ifyllda och klara. 
Sen fick hon också betala för hela kalaset.
Matte suckade tungt när hon hade
betalat, inte var det billigt att ta sprutor
på oss.


Vid tangenten, Zmugge

6 kommentarer

Sune/Herbert

05 Dec 2007 06:46

Men Nisse, visst är du en man? Inte visste vi att du var så känslig:=).Ta lärdom av Zmugge, han tänker bara på mat och då känner man ingenting.

Sune/Herbert

Nisse

05 Dec 2007 14:57

Visst är jag en man, en mycket känslig en :)
Vi är alla olika. När det gäller mat tex så gillar jag det så där normalt, eftersom jag får tillräckligt, tycker jag. Fast om man ser på när Zmugge äter, kan man tro att vi svälter :))

Nisse the man

julia&elton

06 Dec 2007 21:51

Hejsan !
Jag har en utmaning till er tuffa killar, kolla in min blogg !
Lycka till !

Prinsen Elton

Naken

08 Dec 2007 00:42

Usch vad hemskt att behöva gå till djurdoktorn. Det är det värsta jag vet...

Trixi

09 Dec 2007 00:40

Ojdå, har ni blivit stucken av en sån där nål!? Jag har också varit i närheten av såna hos veterinären men då har jag fått frolic istället för att bli stucken. Vilken lycka att ni kom därifrån med livet i behåll!

Nisse och Zmugge

13 Dec 2007 09:55

Naken: Vi har varit in på din hemsida och förstår varför du inte gillar doktorn. Det har vi full förståelse för :))

TRIXI: Vad du har tur som får Frolic hos doktorn istället för en spruta. Zmugge fick godis också, men inte jag. Doktorn hade inte tillräckligt gott godis, så jag vägrade att bli mutad :(
Man kan ju inte gå med på vad som helst. Ska man det, ja då måste det vara riktigt gott, annars får det vara.
Jag trodde nästan att jag skulle dö, ja det kändes så för en sekund. Men sen var det över, för den här gången. Jag blev lite sur på den där doktorn, hon ville gullas med mig men jag viftade bara lite på svansen och ville sen ut därifrån :)

Nisse

Kommentera

Publiceras ej