Idag är det 3:e advent och jag slår in paket :)

11kommentarer

En vecka kvar till jul och en massa paket
som inte är inslagna.
Jag vet att det är tomten som gör
sånt, men han kan behöva lite hjälp.
Har därför börjat med att slå in Zmugges julklapp.

image496
Efter att ha hållit på ett par timmar (inte lätt när man har tassar)
så var jag äntligen klar.

image497

Visst blev paketet fint? 

Gick sen och gömde paketet
på ett bra ställe :)
image498
Där låg det perfekt, trodde jag :(

För titta här, vem är det som kommer
smygandes?
image499
Jo, Emil! Ursäkta jag menar Zmugge.

image500
Här har han tagit paketet och är
på väg till sin bädd för att ...................

Ja, så här såg paketet ut när han var klar.
image501
Inte mycket kvar.

Jag måste nog gömma mina paket bättre,
annars kommer vi nog inte att ha ett enda
kvar när jultomten kommer.
Eller vad tror ni?

Nisse - paketinslagaren


image502

11 kommentarer

Sune

17 Dec 2007 06:42

Oj, vad duktig du är Nisse! Jag har inte slagit in ett enda paket ännu. Men lugn, du kommer att få ett av mig.

Sune

Nisse

17 Dec 2007 09:21

Hm, nu blev jag nyfiken :) Vi har köpt en till dig och din bror Herbert, men inte fått det än. Matte är lite orolig att vi inte får dem innan jul. Men vi får hålla tassarna att det gör det.

Din polare :)

Fido

17 Dec 2007 12:09

Bus Zmugge!! Vad du är duktig Nisse!! Jag ska ta och försöka slå in julklapp och födelsedagspresenter till Easy men tyvärr kommer det inte bli några kort! Matte glömde kameran i Stockholm :-( Hon får tillbaka den efter jul. Snacka om klantig matte!
Kram på dej Nisse och hälsa din bus bror
// Fido

Ingrid

17 Dec 2007 22:17

Vad duktig du är Nisse!
Men du får inte underskatta Zmugge!

Tack för det fina julkortet på er båda!
Kramar Ingrid och mamma Pia och pappa Ben

Sune

18 Dec 2007 08:05

Vad spännande med julklappar, eller hur? Jag hoppas på massor med godis mums.

Godisgrisen Sune

Nisse och Zmugge

18 Dec 2007 13:58

FIDO: Vad ska du ge Easy när han fyller år? Något gott att äta kanske? Synd på eran kamera, nu när det är jul och allt :(

INGRID: Zmugge är min bästa vän, även om han är jättebusig. Matte säger att jag också var busig när jag var liten. Så snart blir han nog lika "lugn" och "klok" som jag :) När det gäller julkortet så tog våran matte en massa foton som hon aldrig var nöjd med. Men till slut så blev just det kort du fick, godkänt.
Krama mamma och pappa från mig!

SUNE: Jag och Zmugge tror också vi får en massa gott. Antingen i ett paket eller så kommer det att ramla ner mycket gott från matbordet.

NISSE

Birgitta Friman

19 Dec 2007 16:40

Hej Nisse & Zmugge
Genom matte tackar vi för julklappen! Men matte låter oss inte se vad det är förrän på julafton :-(

Tack i allafall! Mamma Ruberta, Nelly Titti, Zoe, Jana & Kate

Zmugge och Nisse

19 Dec 2007 22:47

BIRGITTA: Så paketet kom fram i alla fall? Vad bra! Hoppas att ni gillar godsakerna, det gör i alla fall vi.
Vi kan förstå att ni är nyfikna, det skulle vi också vara.
Jag, Zmugge vill passa på att ge mamma Ruberta en nosgos från mig :)men även till er alla andra. Nisse, han som gillar brudar vill också ge er var och en en nosgos.

God jul från Griffonkillarna :)

Trixi

20 Dec 2007 10:31

Men så busig Zmugge är! Du får be matte om hjälp att gömma paketen någonstans högt upp där han inte kommer åt dom.

Nisse

20 Dec 2007 20:57

TRIXI: Matte har lagt alla paket högt upp, så nu kan han inte få tag på dem. Han är helt omöjlig den killen, om matte handlat mat så hinner han för det mesta öppna några förpackningar, som tex havregrynspaketen mm. Du må tro att det blir skräpigt där han varit framme :))

Nisseplutten

Lina

23 Dec 2007 14:47

Vilken rolig bildserie :)

Kommentera

Publiceras ej