På besök hos lillmatte

3kommentarer

Idag åkte jag och Zmugge till lillmatte och hälsade på.
Ja, matte var bjuden på lunch och vi fick hänga med, som vanligt. Det var lite spännande för Zmugge,  han skulle för första gången åka i den stora buren som finns i vår bil. Jag har ju vanan inne, men det har inte han.
Det gick riktig bra att dela bur med honom, han var rätt lugn. Jag fick säga till honom några gånger att han skulle sitta still, sen var det inga problem :)

Medans matte åt lunch fick jag och Zmugge gnaga på ett par ben. Zmugge tyckte lite extra om dem eftersom dom var så små och lättuggade.
Jag och Zmugge har fått ben att gnaga på

Sen så fick Zmugge leka med mjukisdjur, både små.........
Zmugge leker i korgen

och STORA
Zmugge och nallen
Det kanske syns lite dåligt, men Zmugge ligger ovanpå den stora nallen och biter :)



När vi kom hem var vi jättetrötta, speciellt Zmugge.
Så vi la oss och somnade nästan direkt, ZZZZZZzzzzzzzz............................

3 kommentarer

Herbert

09 Feb 2007 07:19

Zmugge du verkar ha haft en spännande dag, nallen måste ha varit mysig att gossa med. Förresten hörde jag att du kommer i helgen, ät massor så du orkar busa med mig.

Herbert

Sune

09 Feb 2007 07:21

Nisse, när du äter ben får du ha dom ifred? Herbert han är omöjlig, för han ska hela tiden äta på mitt ben och då blir jag ganska irriterad. Ibland så måste jag ta i med hårdhanskarna för att han ska förstå. Men så är det väl när man har en lillebror.

Nisse och Zmugge

09 Feb 2007 10:20

Vi hade en jättebra dag, spännande så det räckte och blev över. Jag(Zmugge)blev jättetrött av allt nytt omkring mig. Hebbe! Jag äter så mycket jag kan, så jag ska orka busa med dig.

Sune, jag (Nisse) har samma problem med Zmugge. Fast vi är för det mesta överens om att äta på samma ben. Fast ibland blir även jag egenyttig och säger till. Då fjantar Zmugge sig, så till slut får han också gnaga på samma ben. Ja, jag är väl för mesig ibland :)

Vi ses snart grabbar!

Kommentera

Publiceras ej