Hej moster Kerstin och Frida!
Skickar en liten hälsning och ett foto, genom vår blogg till er.
Nisse och Zmugge skickar en hälsning
Det är inte lätt att ta kort på mig och Zmugge samtidigt.
Han sitter ju inte stilla någon längre stund.
Men matte ville gärna att vi båda skulle vara med
på det här kortet, så vi mutade Zmugge med ett ben.

HA EN BRA DAG!

Nisse och Zmugge

95604-165
Min matte har köpt mig en ny varm jumper. Den ska jag ha när jag är kallt ute, så att jag kan pinka och bajsa utan att frysa. Visst är jag snygg i den?

Fotomodellen

Så här ser den ut bakifrån.
Fotomodellen 2

Om ni undrar vem som håller i mig så är det "momme", hon var på besök
så hon fick hålla i medans matte tog korten.
Gulliga Jag
Matte tycker att jag är så gullig när jag ligger här och vilar.
Så hon tog ett kort och satte in den här på vår blogg.

Nu på morgonen så hade jag och Zmugge en brottningsmatch i vår saccosäck.
Busiga
Vi hade det jätteroligt.

Men mitt i alltihopa så hör vi en röst, mattes. Hon säger: - Titta hit killar!
Busiga 2
Klar vi gjorde som hon sa, tittade på henne. Kanske hade hon något gott som
hon ville ge oss, men inte. Hon ville bara ta ett kort av oss två tillsammans.

Hon tog kortet och sen så fortsatte att brottas.
Busiga 3
Vem som vann? Ingen av oss, det blev oavgjort :)

Ha en busig dag!

Nisse och Zmugge
Zmugge är en riktig busig liten valp, som gillar att brottas. Här går han en match med Nisse.
De brottas och busar på rätt länge......
Busiga Zmugge

Men till slut så orkar inte Nisse, utan måste få vila en liten stund.
Orkar inte mer

Då letar Zmugge upp något annat han kan leka med.
Här har han hittat "Råttan" som han plågar med sina sylvassa tänder :)
Leker med råttan

Efter all denna bus brukar Zmugge somna och sova en stund.
Sen är han klar för nya upptåg här hemma.

Ha en bra dag även om det är jättekallt ute. Här har vi ca -18 grader ute, brrrrr.

NISSE OCH ZMUGGE
Sa till matte idag, att nu är det länge sen jag var med på en bild i min blogg.
Så matte tog fram kameran och tog ett nytt kort på mig, i profil.
Jag tycker att jag är snyggast så :)

Nisse i profil

Ha en bra dag!

Nisseplutten

På den här sidan kommer du att kunna följa hur Zmugge växer. En bild från sidan och en bild framifrån kommer vi att ta.

1 år (12 månader)
image492

image491


11 månader
image442

image441


10 månader
image412

image413

9 månader
image397

image396

8 månader
image376

image377



7 månader
image341

image340


6 månader
image274

image273


5 månader
image252

image251


4 månader.
(17 veckor)
Zmugge 4 m?nader (17 veckor), fr?n sidan

Zmugge 4 m?nader, framifr?


16 veckor.
Zmugge 16 veckor, fr?n sidan

Zmugge 16 veckor, framifr?


15 veckor.
Zmugge 15 veckor fr?n sidan

Zmugge 15 veckor, framifr?


14 veckor.
Zmugge 14 veckor, från sidan

Zmugge 14 veckor, framifrån


13 veckor.
Zmugge 13 veckor, från sidan

Zmugge 13 veckor, framifrån


12 veckor.
Zmugge 12 veckor, från sidan

Zmugge 12 veckor, framifrån


11 veckor.
11 veckor, från sidan

11 veckor, framifrån


10 veckor.
10 veckor, från sidan

10 veckor framifrån


9 veckor:
Zmugge 9 veckor

Zmugge 9 veckor (2)

Det är inte lätt att vara liten som jag, och ha en bror som Nisse.
Efter all bus och stoj med honom blir man helt slut och trött.
Men som tur har jag en Sacco säck som jag kan ligga och sova i, det är min favoritplats.
Så här ser jag ut när jag sover.......Zzzzzzzzzzzzzzzzzzz

En trött Zmugge

Matte säger att jag är jättegullig när jag ligger så här, vad tycker ni?

Hej!
Jag är den nya killen :)
Ville bara visa hur fin jag är när jag ska gå ut (fast tröjan är lite för stor för mig).
Men som vanligt så måste min matte hålla fast mig när hon tar kort.
Jag har ju inte tid att sitta stilla.

Zmugge är fin

Finare

Finast

Matte tycker att jag är jättefin och hur snäll som helst. 


ZMUGGE

Var på en utflykt med matte igår och gissa vad som följde oss hem? Jo, en ny hundkompis :)
Ja han är fortfarande liten och inte så mycket att ha, men förhoppningsvis så blir vi riktiga kompisar jag och han. Ni kanske undrar vad han heter och hur han ser ut.

Hans namn är Cayafa´s Zmuggler och kallas Zmugge. Han är en Petit Brabancon dvs en korthårig griffon och hans päls är svart och röd.
Han kommer i fortsättninge att ha en egen sida här på min blogg. Ja, ibland så kommer jag att skriva vad jag och Zmugge gjort och ibland så får han skriva. Men nu i från början, medans han är lite är det jag som berättar.

Så här ser han ut:
jag
Matte var tvungen att hålla fast honom eftersom han inte ville sitta stilla.

Zmugge3
Här leker han med Tiger :)

Zmugge2
Tiger är nästan lika stor som Zmugge :)

Zmugge
Här busar vi lite grand, jag och Zmugge.

Lilla jag
Fast han är liten är han envis och ger mej lite motstånd.
Här har vi dragkamp om "Gisen", jag vann förstås.