Nu är jag 8 månader och stora killen :)
När matte vägde mig sist så pekade vågen på 5,4 kg.

image378

Visst kollar du på mig och ser hur jag växer?
Titta under LÄNKAR och klicka på Zmugge växer.
Eller så kan du klicka på den här länken,

http://nisseplutten.webblogg.se/2007/january/zmugge-vaxer-och-vaxer.html



Busiga Zmugge
Vi har tränat på cirkuskonster.
Kanske kan vi börja jobba på cirkus i framtiden.

Först ut var Zmugge, så här ser han ut
när han tränar på att stå på en "hög" pall:))
image371

Sen så var det Nisses tur :)
han ville sitta på pallen.
image374

Därefter gjorde vi något som vi aldrig gjort förrut,
vi stod där samtidigt.
image373

Med lite mer träning så kommer vi att kunna göra
lite svårare trix.

Ett tips, använd samma goda korv som vår matte
hade, en med lamm- och köttsmak.
Vi hade nog gjort vad som helst för att få en smakbit :)


Nisse och Zmugge
som snart jobbar på cirkus :))

Idag har vi varit på stan.
Började med att gå till djuraffären och titta.
image352
Oj, så stora bollar.

image355
Undrar hur dom där skorna smakar?

Sen så fönstershoppade vi :)
image356
Undrar om man får gå in här, fastän man är hund.

image357
Usch så gamla skivor det fanns i den här affären, inget för mig.

Sen kom det bästa, MJUKGLASS!
Matte gick och köpte en glass till oss.
image358
Så här såg den ut, mmm...........

image359
Här delar vi på den.

image360
Så här ser man ut efteråt :)

image361
Zmugge han åt och åt.........

            
Olika stilar på Zmugges glassätande.

När vi var nöjda så återstod det bara att återvända hem.
Men innan vi gick till bilen, så tog vi en pinkrunda bland
alla vackra blommor som finns planterade runt
om i stan.

image366

image367

image368

image370

Så klart skulle Zmugge skämma ut oss.
Han började gräva i rabatten (mitt i stan) men
matte var snabbt framme och sa att så får man inte göra.
image369

Nöjda och belåtna åkte vi hem och sov.
Det tar på krafterna att vara på stan.

Nisse och Zmugge - storstadskillarna :))

Dagen före utställningen var vi bjudna på fest hos momme och moffe.
Mattes son fyllde år och sen så skulle Sune och Herberts uppfödare
komma dit.

Jag och Zmugge samt Chivas, Sune och Herbert var där först
och efter låååång väntan så kom dom till slut, brudarna från
Norsweden´s kennel, "Hedda", "Märta", "Siri" och lilla "Ida".
image346
Du må tro att vi 5 killar blev lyckliga.
Vi snusade och busade, ja vi försökte allt för att
tjejerna skulle gilla oss.
Vissa killar som Zmugge och Chivas blev helt tokiga i brudarna.
Jag och Sune däremot vi uppförde oss som gentleman ska göra :)

image347
Zmugge i brudjagartag :)
Efter ett tag blev han inte så populär,
han var för påträngande. Men han är ju så
liten så han lär sig väl med tiden :))

image348
Själv så försökte jag köra med spännarstilen.
Matte säger att jag borde göra så, när vi är
på utställning i stället. Då skulle vi kanske
få några bokstäver framför mitt namn.

Medans människorna åt fick vi hundar vara bakom galler :(
image349
Jag och Zmugge

image351
Alla brudarna (det var lite mörkt så fotot blev lite dåligt)

image350
Måna, Jonas, Cacke och Bernt, Team Norsweden´s
äter en god middag tillsammans.

Så nu vet ni vad vi gjorde i lördags, jagade brudar :))

Nisse - the man

Det regnade på morgonen när vi åkte till Piteå.
När vi var framme så träffade massor av griffoner
som vi känner. 
Vi har inget utställningstält men vi hade tur och 
fick stå i ett som Zelmas (min syster) matte och husse äger.
Vi säger:
TACK  FÖR ATT VI FICK VARA I ERT TÄLT!!
DET VAR JÄTTESNÄLLT AV ER,
DÅ SLAPP VI BLI GENOMBLÖTA :)

Vi hade det bra där, med alla hundarna
och människorna runt omkring oss.
Matte tycker att alla människorna var så jättetrevliga,
så hon hade haft en jätterolig förmiddag :)

image344
Här är ett kort på min syster Zelma
som också var på utställningen.
Jag blev så jätteglad :) när jag såg henne

image345
Så jag hoppade nästan på henne av lycka :)

Längtar redan till nästa utställning :)

ZMUGGE

Vi har varit på utställning idag i Piteå. Utställningen var utomhus och det regnade och var surt i marken. Men Nisse och Zmugge bryr sig inte om lite regn, näe de är vana att vara ute i alla väder :) Nog om vädret och tillbaks till utställningen. Först ut var Nisse, och den här gången var det matte som ställde honom. Visst krånglade han lite (som vanligt) men det gick ändå lite bättre än det gått tidigare.

Nisse fick 1 kv och 1kk
KRITIK: Mycket snygg maskulin hane, kraftfullt maskulint huvud, väl avrundad skalle, stora mellanmörka ögon, väl uppsvängd underkäke, något rak överarm, utmärkt stram kort rygg, välvinklad bak, utmärkt pälskvalitet, tyvärr för blyg i ringen, rör sig med svansen nere för dagen.

Kritiken var inte fy skam, eller hur?

Sen så gick Zmugge ut i ringen :) och som vanligt visade han att han verkligen gillar det här med utställning. Visst hoppade han ibland och busade, men han är ju endast 7 månader och 14 dagar.

Zmugge fick 1:a pris och HP
KRITIK: Mycket tilltalande typ och helhet, maskulint huvud, väl ansatta rätt stora öron, något lång i nosen, saknar tan tecken över ögonen, moderat hals, bra tillbakalagd övre arm, ok rygg och svansans, mycket bra pälsstruktur, rör sig bra bakifrån, BÄSTA VALP.

HP och Bästa valp igen, vi var så nöjda så :)

Domare var Espen Engh.

Pga regn och mattes nerver blev det inga utställningskort tagna,  ni får hålla till godo med resultatet. Nästa utställning blir också i Piteå, någon gång i augusti :))
Idag var Jenny och hälsade på.
Hon är bland de bästa jag vet :)
Ja, efter matte och husse förstås.
Hon är inte bara snäll hon är jättegullig också :))

image342
PUSS OCH.....

image343
KRAM!!!!!

Ja, ni förstår väl varför jag blir så glad när hon kommer


Nisseplutten