Picknic i det gröna

4kommentarer

Söndag och solen skiner fortfarande där vi bor.
Ja, som ni ser på korten är det inte ett enda moln på himlen.
Jag, Nisse och matte förstås, bestämde oss för att gå ner på ängen och slappa.
Vi hade med oss vårt parasoll och frysväskan som också är en stol
(matte köpte dem idag). Vatten och en lite annat smått och gott :)

Så här såg det ut.
image290
Visst hade vi det mysigt?

Nisse spanar efter brudar (som vanligt)
image291

Här gräver jag en grop :)
image292

Jag och Nisse under vårt parasoll
image293
Skönt med skugga när det är så soligt.

Här ett par kort på Nisse när han ligger och stretchar.
Kolla in stilen på hans bakben :)
image294

image295
Jag tror han spanade efter tjejhundar, igen :))

Här letar jag efter saker att äta, fast det var fasligt vad varmt det var.
image296

När vi kom hem så sov vi flera timmar, inte för att vi gjort så mycket.
Jag hade mest grävt lite gropar och letat efter saker som går att äta. 
Nisse han hade spanat efter tjejhundar och slappat
Men det är väl värmen som gör att man blir så trött.

Hälsningar från lilla Zmugge

4 kommentarer

Sune

06 Jun 2007 11:20

Jag gillar inte sommarvärmen, jag svettas hela tiden. Bäst är det på kvällarna, eller hur?
Hälsningar från en varm Sune

Nisse och Zmugge

06 Jun 2007 16:07

Ja, det är inte härligt att vara ute när det är så här varmt. Fast vi griffoner tycker om att ligga och sola oss, det är en av våra favoritsysselsättningar :) Men vi har ju inte lika tjock päls som du.
Zmugge, som är svart blir jättefort varm, det är tur att han gillar att duscha. Han springer till duschen så fort vi kommer innanför dörren. Visst är han tokig? Visst kan jag också duscha, men det är när jag blir tvingad av matte :(
Nisse - the man

Pia Öberg

09 Jun 2007 14:14

Är det något hos B/T hundar som gör att dom konstant måste leta föda :) Jag har två som går fram som damsugare ;)
Varma hälsningar från Rya och Troja

Zmugge

09 Jun 2007 17:26

Ja, det är nog något speciellt. Jag är också som en damsugare, säger matte. Hon tycker det är lite jobbigt, ja, att jag äter allt som kommer i min väg. Men det är roligt att höra, att det är fler som är som jag :)
Zmugge - damsugaren

Kommentera

Publiceras ej