Utställning i Vännäs den 17 juni 2007

4kommentarer

Idag var vi på utställning i Vännäs.
Matte glömde nästan bort att ta ett kort,så det blev bara några få.
Hur som helst så skulle jag Nisse, först ut i ringen och som vanligt var det
Zmugges uppfödare Birgitta som gick med mig. Jag uppförde mig lite bättre idag,
stod stilla på bordet men jag var lite orolig när jag skulle springa runt.
Matte var borta och jag sökte efter henne.

Nisses placering:
2

Nisses kritik:
Snygg, välformad, med ett mycket fint ansikte, bra ögon, fint nosparti,
bred och bra underkäke, Mycket bra överlinje, Välformat bröst,
Rör sig stundtals mycket bra,
Sträv bra päls, Behöver mer ringträning,
Snäll men lite stressad av miljön.

image297
Vi vilar ut i mattes stol

Sen var det jag, Zmugges tur, jag och matte gick in i ringen tillsammans.
Att gå i ringen och stå på bordet var väl ingenting,
det kändes som jag alltid gjort det.
Matte var jättestolt över mig och min insats.

Zmugges placering:
1 HP

Zmugges kritik:
Käck liten valp, bra skalle, riktigt bra öron, fina ögon, rätt så bra nosparti,
Bra hals och rygg, välutvecklat bröst, bra ben, rör sig mycket bra, Fina färger,
Blank och fin I pälsen, trevligt temprament.
BÄSTA VALP

image298
Zmugges fina rosett, som han är rätt stolt över .
Nisse deppar över sin placering och att han inte fick någonting alls :(


Nästa utställning blir i Piteå den 8 juli 2007

4 kommentarer

Trixi

17 Jun 2007 19:59

Grattis till den fina rosetten, Zmugge! Och Nisse, du behöver inte vara deppig! Du ska se att snart har du vant dig vid ringen och fixar dina rosetter snabbt som ögat! Du har ju utseendet med dig!

Nisse och Zmugge

18 Jun 2007 13:12

Jag, Zmugge tackar så mycket. Visst var den fin rosetten? Mycket nöjd är jag också, fast matte är nog mest nöjd :)
Nisse han går här hemma och deppar över att han inte fick någon alls, bara en usel 2:a. Jag försöker trösta honom så gott jag kan :)och säger att han är sååå snygg att han inte behöver någon rosett, utan kan leva bara på sitt utseende.
Zmugge - Bästa valp 2007

Sune

19 Jun 2007 06:48

Ja det kan inte vara lätt när lillebror går och vinner och du får en 2:a. Men om du sköter dig i ringen så kommer du att få många rosetter och priser. Så simma lugnt!
Sune No1

Nisse

19 Jun 2007 11:10

Ja, det kan svida illa när lillebror får rosetter och inte jag. Ja, jag måste lugna ner mina franska nerver :)
Nisse - snygging :))

Kommentera

Publiceras ej