Våra sysslor i stugan

2kommentarer

Dagen började alltid med att jag och Nisse sprang jättesnabbt runt stugtomten.
image306

Ja, vi sprang flera varv, runt runt och jagade varandra

Sen fanns det många andra sysslor som vi sysselsatte oss med.

Som tex

FÖNSTERSPANING:

image307

VEDGNAGNING:
image308
En syssla som inte matte gillade
och vi fick inte hålla på så länge som vi egentligen ville :(

PROMENADER
image309
Här är vi med moffe på en riktig sommaräng :)
Jag älskar att äta blommor, det är en delikatess

Chivas eller korven som vi kallar honom, har en alldeles egen motionstil :)
image310
Han gillar att ligga och vila sig i form. Ja form och form,
han kallas för korven eftersom han ser ut som en
falukorv :)) i kroppen.

BADA
,image311

image312
Var också en syssla som vi gjorde, ja mest Nisse.
Jag gillade inte det kalla vattnet så jag stod mest vid
kanten och tittade på när Nisse simmade :)

2 kommentarer

Ingrid

03 Jul 2007 18:06

Vad fint ni har vid stugan!
Och vad skönt att du Nisse kan bada där också!
Hoppas att lillebror lär sig snart att det är kul, åtminstonde när det är varmt.
kram på dig Nisseplutten från gammelmatte

Nisse

12 Jul 2007 20:27

Hej gammelmatte! Vad roligt att du läser min blogg. Visst har vi det fint i stugan. Det är bara synd att vi är där så sällan. Det är ganska långt att åka och matte vill bara fara dit när vädret är bra.
Zmugge måste nog gå simskola, jag ska prata med Trixi och höra om hon vill lära honom. Trixi är våran närmsta kompis och hon är en hejjare på att simma. Både jag och Zmugge älskar henne, hon är en sådan trevlig Norfolktjej :)
Kramen på dig!!
Hälsningar Nisseplutten :)

Kommentera

Publiceras ej