Idag var jag och Zmugge ute med Trixi i skogen och strosade.
Solen sken och det var jättehärligt ute.
Matte tyckte att vi skulle träna lite på att "stå" när vi var ute i skogen.
Vi ska snart åka på utställning i Vännäs och behöver all träning som vi kan få.
Vi stannade till vid vår favoritgrillplats och tog några kort på oss var.
Det var inte lätt att få oss att "stå" snyggt och det blev många kort tagna,
men få blev godkända av matte :)
Här är några av bilderna som vi tog av oss.

Nisse "står" fint
image284

 Zmugge försöker också att "stå"
image285

Sen tog vi ett kort på Trixi, men hon ville inte "stå" alls utan fick visa sig sittande.
Men visst är hon söt, vår kompis?
image286


Ni må tro att vi var trötta när vi kom hem, fast jättenöjda över en rolig skogspromenad.

Igår så åkte jag och Zmugge till Skellefteå för att träna lite
inför utställningen i Vännäs. Vi hämtade Sune och Herbert
på jobbet och sen åkte vi till träningen. 

Vi började med att gå i ringen och jag gick hur fint som helst.
När "domaren" kom fram och hälsade på oss allihopa
och det tyckte jag var bara trevligt.Men när hon sen skulle känna på mig,
då kom min rädsla fram och jag försökte backa, men min matte
höll sin hand på ett sådant sätt att jag inte kom någonstans.
Matte berömde mig jättemycket och sen så fick jag massor med leverpastej,
ja nästan hur mycket som helst.
Visst var jag lite uppjagad efteråt och ville inte "stå",
men efter ett tag så slappnade jag av lite grand.

Här så kommer "domaren" fram och tittar mig i munnen, för andra gången.
image275
Ser du mattes rumpgrepp? Det gick bättre den här gången än första,
jag blev inte lika rädd.

Sen så tränade vi att ställa upp oss fint.
image276
SUNE!!!! Ser du så snyggt jag står????

Sen var det Zmugges tur. Han som aldrig gått i en utställningsring,
visade vart skåpet skulle stå. Man kunde tro att han varit på massor
av utställningar, så snyggt som han sprang :)
image277

Ställde sig som ett riktigt proffs, gjorde han dessutom.
image278


Under utställningsträningen, fick vi också turas om att träna på
"att vara still, kopplade bredvid en bänk "

    


    



Zmugge och Herbert
 
Jag och Sune

Här är vi samlade för lite instruktioner mm.
image283



Trötta men nöjda åkte vi hem till husse, förhoppningsvis åker vi tillbaks
en gång till för att träna lite mer.


Nisse och Zmugge

PS.
Fler bilder finns på Sune och Herberts blogg:
http://sunesotnos.webblogg.se/

Idag har jag och Zmugge varit på utställning i Piteå.
Ja, det var bara jag, Nisse som ställdes ut, inte Zmugge.

När det gäller utställningar så gillar jag inte att stå på det där bordet :(
Jag gör allt vad jag kan för att slippa, men för det mesta hjälper det inte.
Idag var det Zmugges uppfödare som gick med mig och hon är proffs.

Här är en bild på mig just före jag ska gå in i ringen.
image269

Här är jag och Birgitta i ringen (vi är de som står i mitten).
image270

Min kritik:
Utm proport. Bra storlek. Gott huvud och uttryck.
Bra hals och överlinje. Kunde vara bättre vinklad i front.
Välvinklad bak. Bra kropp. Goda rörelser. Bra pälskval.
Behöver mer ringträning.


Så här såg jag och Zmugge ut när vi kom hem.





Obs. Klicka på de små bilderna så blir de stora.
Du må tro att vi var trötta jag och han, vi orkade nästan inte att busa.

Jag vill även passa på att tacka Birgitta Friman ( http://web1.vattnet.com/cayafas/ )
för att hon gick med mig på utställningen.
Jag gillar dig helskarpt och vill gärna att du går med mig fler gånger :)

Nisseplutten

Jag har tänkt åka hoj i sommar som Nisse brukar göra.
Provade därför hans skinnjacka.

image267

image268

Den passade perfekt, visst ser jag hård ut i den?

Nu när kläderna passar så kvarstår ett problem, 
och det är att jag är så rädd för motorcyklar och mopeder :)
De lever om så man nästan kissar på sig.
Så nu gäller det att träna på att vara i närheten av dem,
sen så får jag träna hojåkningen.

Hälsningar MC-Zmugge

Usch, så dåligt väder vi haft de senaste dagarna, bara regn och blåst.
Eftersom jag inte gillar att bli blöt om kroppen, satte min matte på mig en regnrock.
Rocken har Nisse haft på sig en gång,
men eftersom han INTE gillar att ha kläder på sig, så fick jag den.
Nisse säger att han har en päls och behöver därför inga kläder,
jag däremot har inget emot kläder, tvärt om.
Visst har jag också päls men tycker ändå
om när jag blir varm och torr om kroppen :)
Så här snygg blir jag i min nya regnrock:

image265

image266

Nå vad säger ni, tycker ni att jag passar i gult och grått?

ZMUGGE
Idag kom Gibbe på besök och du må tro att vi busade :)

Vi började med att leka med bollen.
image259

Sen så fick Gibbe en lektion i att gräva. Ja, Nisse ville visa honom, konsten i att gräva en grop.
Först fick han se på hur Nisse grävde.
image261

Sen så grävde vi var sin grop.
image260

Efter allt grävande så lekte vi kull, Nisse var snabbast och vann förstås.
Lite fusk var det allt, han är ju så mycket större än jag och Gibbe.
image262

Sen så hittade vi några pinnar som vi lekte med.
image264

När vi lekt klart och var trötta så ville matte att jag och Gibbe skulle ta ett gruppfoto.
Gibbes matte höll i oss, eftersom vi har lite svårt att sitta still :)
image263
Jag och Gibbe, världens gulligaste griffoner.
Ja, det tycker i alla fall min och Gibbes matte :)