Utställning i Piteå

7kommentarer

Idag har jag och Zmugge varit på utställning i Piteå.
Ja, det var bara jag, Nisse som ställdes ut, inte Zmugge.

När det gäller utställningar så gillar jag inte att stå på det där bordet :(
Jag gör allt vad jag kan för att slippa, men för det mesta hjälper det inte.
Idag var det Zmugges uppfödare som gick med mig och hon är proffs.

Här är en bild på mig just före jag ska gå in i ringen.
image269

Här är jag och Birgitta i ringen (vi är de som står i mitten).
image270

Min kritik:
Utm proport. Bra storlek. Gott huvud och uttryck.
Bra hals och överlinje. Kunde vara bättre vinklad i front.
Välvinklad bak. Bra kropp. Goda rörelser. Bra pälskval.
Behöver mer ringträning.


Så här såg jag och Zmugge ut när vi kom hem.





Obs. Klicka på de små bilderna så blir de stora.
Du må tro att vi var trötta jag och han, vi orkade nästan inte att busa.

Jag vill även passa på att tacka Birgitta Friman ( http://web1.vattnet.com/cayafas/ )
för att hon gick med mig på utställningen.
Jag gillar dig helskarpt och vill gärna att du går med mig fler gånger :)

Nisseplutten

7 kommentarer

Trixi

21 May 2007 09:07

Bra gjort, Nisse! Nästa gång har du säkert "ringvana" för då vet du ju hur det går till.

Nisse

21 May 2007 21:05

Nja, jag vet inte om jag tror det. Men vi får väl se hur det går. Du ska ju också dit, så vi träffas väl där? Jag håller tummarna att det går bra för dig och att du får några bokstäver framför ditt namn. Det har Sune fått, han har jättemånga bokstäver och har blivit en "fin" hund.
Nisseplutten

Sune

23 May 2007 07:06

Vilken bra bedömning du fick, ringträning det får du ju mer utställningar du varit på. Själv är jag inte så förtjust i när dom ska känna på mig, men det är bara att gilla läget.
Sune the King

Ingrid Raij

23 May 2007 16:28

Hej Nisse!
Vad bra att du gillar att Birgitta går med dig! Försök och slappna och strunta i vad domaren gör!
Vad fint din matte har trimmat dig! Jag är jätteimponerad av henne!
Mamma Pia skickar en puss till dig!

Nisse

23 May 2007 20:25

SUNE: Jag vet inte varför jag är rädd, men någon har skrämt mig. Men jag ska träna och träna och förhoppningsvis så får jag också bokstäver som du framför mitt namn :)
INGRID: Jag ska försöka slappna av, med tant Birgittas hjälp ska vi nog fixa det. Visst var jag snygg i pälsen, men du må tro att matte har trimmat och trimmat. Jag blir rätt less på allt dragande i pälsen, men det är tur att min matte är så försiktig.
Pussa min mamma Pia på nosen från mig.
Nisse-snart en champion :)

Sune

25 May 2007 07:01

Jag hörde att du kommer till Skellefteå idag, vi ska ju ha ringträning med en "domare". Det är nog bra för dig och matte. Ett tips, slappna av och ha kul så löser allt sig. Ps. Hebbe behöver oxå träna, inte trodde jag att han var en sån räka i ringen. Hälsningar från den ringvane Sune

Nisse

25 May 2007 10:04

Vi kommer och vi är laddade :) Jag ska försöka slappna av men det är inte så lätt. Jag har ju svårt för det, som du nog vet. Träna behöver jag nog allt. Ska bli roligt att se hur Herbert beter sig :) Zmugge han är en cool kille så jag tror inte det blir några problem.
Nisse- också en räka i ringen :)

Kommentera

Publiceras ej