Chivas nyklippt och nybadad

5kommentarer

Vår kompis Chivas har varit här några dagar.
Du må tro att vi haft kul, med mycket bus och skoj.
Varje gång Chivas kommer hit så brukar vår matte
klippa ner honom (han är ingen utställningshund)
och sen så får han bada.
Han har berättat för jag och Zmugge,
att han verkligen tycker illa om att bada.
Men det verkar inte vår matte bry sig om, utan
hon stoppar honom i badkaret, schamponerar
tills han är alldeles löddrig, då sköljer hon
honom ren och torkar honom torr.
Så här ser han ut, nyklippt och nybadad.
image443

image444
Våran matte tycker han ser ut som en nallebjörn.

Eftersom det är vår blogg så vill jag och Zmugge också
vara med på en bild, även om vi nu inte är nybadade :)
image445
Vi ser kanske inte ut som några nallebjörnar,
men gulliga ändå :)


Vi, jag, Zmugge och Chivas vill passa på att hälsa till
vår lillmatte Jenny som jobbar och bor i Oslo.

MÅNGA BLÖTPUSSAR FRÅN OSS!!
Glöm inte presenterna nästa gång du
kommer hem :)

Vid datorn, Nisse Karlsson Pyssling

5 kommentarer

Fido med familj

10 Nov 2007 08:44

Hejsan!! Min bror Easy som har så mycket päls hatar också duschen!! Han fullkommligt skriker rakt ut när han får vattenstrålen på sej!! Fast jag är duktig! Står still fast det är obehagligt!! Här hemma får vi inte göra något, bara gosa för vi har åkt på kennelhostan!! Så det blir ingen sista utställning imorn! Kram å gos på er alla!!!

Nisse och Zmugge

11 Nov 2007 11:59

FIDO: Ja, du är som vi, står stilla :) Jag gillar inte att bli duschad men Zmugge, han gillar verkligen att duscha. Han visar det oxå, men att bada ute, det tycker han inte om. Konstigt, det är ju mycke roligare att bada ute i en sjö, än att bli tvättad i ett badkar :)
Oj! Har ni blivit sjuka, det var inte roligt. Hoppas att ni tillfriskna fort, så att ni kan gå ut och busa.
KRYA PÅ ER!

Din halvbror, Nisse.

Jenny

11 Nov 2007 12:42

Hej Små killar o matte!
Saknar er massor här nere och när jag såg min lille kille chivas så börjar jag gråta. Han var så söt!
Själv e jag förkyldare än någonsin och tycker lite synd om mig själv. I helgen har jag bara varit inne o tagit det lugnt men det verkar itne hjälpa. Måste bli frisk så jag kan ta mig till gymmet.
pussar från mig:)

Mamma

11 Nov 2007 13:44

JENNY: Chivas har det bra hos momme och moffe :)Visst blev han söt i sin nya frisyr?
Ta väl hand dig och börja inte träna för fort. Du hinner nog ändå ;)
Några tips: Drick hett te med honung i, det brukar vara jättebra och sov ordentligt.
Vi saknar dig med :)

KRAMAR!!!!!

Sune/Herbert

12 Nov 2007 07:48

Chivas blev väldigt fin när han blev klippt och badad. Fast den klippta svansen gjorde Chivas till en mops :=).

Nospussar från killarna

Kommentera

Publiceras ej