Vårt spanarställe

4kommentarer

Sen Zmugge flyttade in har jag fått ändra på mitt spanarställe.
Förr satt jag på fönsterkarmen och spanade över gården, men
det går inte längre. Nu får vi sitta på samma fotölj jag och han.
Så här ser det ut när vi håller koll på vad som händer ute på
vår gård.
image462

Fast Zmugge han ser nog mycket lite, eftersom det är jag som 
står på ryggstödet. 
För det mesta gör Zmugge som jag, han har liksom inga egna ideer :)
Voffar jag så voffar han :))
Därför spelar det ingen större roll om han ser ut eller inte.

Ibland måste man in i jungeln för att se något.
image463


image464

Zmugge vill berätta något viktig för dig.
image465
Vet ni om att jag fyller 1 år imorgon, den 19 november?
Matte har lovat att jag ska få en massa god mat och
det är det bästa som jag vet. En tårta med köttbullar,
leverpastej, kalvsylta mm. kommer hon att bjuda på.
Självklart sätter vi in en eller flera bilder från mitt
1-års firande.

Ja, det var allt som Zmugge ville berätta.
Ha en bra kväll och titta in imorgon på
vår blogg och Zmugges 1-års firande.

Nils Karlsson Pyssling

4 kommentarer

Sune/Herbert

20 Nov 2007 09:30

Oj, ni ser likadana ut som oss när ni spanar. Förresten, snygg still Zmugge!

Sunis och Hebbis

Hanna

22 Nov 2007 20:40

Det är så roligt att se... Wille sitter också i fönstret och spanar om dagarna. De är verkligen härliga griffonerna. Ett stort grattis till Zmugge också!

Ingrid

23 Nov 2007 19:53

Tror att jag skall skicka upp några otrimmade historier för Nisse är alltid så snygg i pälsen!

Nisse och Zmugge

24 Nov 2007 19:04

SUNE/HERBERT: VIsst är det toppen att spana? speciellt om det är några där ute som skäller :)

HANNA: Tack för det :) Hälsa Wille från oss.

INGRID: Nisse här. Jag blir trimmad jämt, du må tro att man blir less. Matte älskar att ha mig välplockad, säger hon. Har du många hundar som slipper bli dragna i håret? Vilka lyckostar, som får ha pälsen i fred :)

Griffonerna

Kommentera

Publiceras ej