Cirkuskonst nummer 2

13kommentarer

Nu har vi tränat och tränat och äntligen så kan vi,
hm jag den nya cirkuskonsten :)
Så här ser jag ut när jag sitter jättehögt upp i luften.

image429

Jag har klättrat upp alldeles själv, utan någon hjälp från matte.
(lite hamburgerkött har hon förstå lockat med)
Matte håller självklart i pelarna medans jag klättrar upp
och sen så ser hon även till att jag inte ramlar.
Jag går inte ner från pelaren utan matte lyfter
ner mig, hon säger att jag kan göra mig illa om
jag går ner själv.
Zmugge som tycker han är tuffast i stan,
är en vekling när det verkligen gäller :))
Men han har sagt att han ska försöka klara av
att sitta på den lägre pelaren samtidigt som jag sitter här uppe.
Lyckas vi med det så sätter vi in ett nytt kort på oss två.

Så Troja och Rya, kan ni göra det här?
http://www.intotos.com/

Klättergriffonerna Nisse och Zmugge

13 kommentarer

Sune/Herbert

12 Oct 2007 18:35

Nisse, vilken cirkushund du är! Du kanske skulle söka in på cirkusskolan? Jag och Hebbe är så impade av dig. Zmugge du är ganska lika Hebbe, stor i orden men liten på jorden.

SUNE/HERBERT

Nisse och Zmugge

12 Oct 2007 19:28

SUNE/HERBERT: Jag har nog funderat på det men matte tycker jag ska börja med bergsklättring istället. Jag liknar en som klättrar i berg när jag tar mig upp :) Till och med matte blev impad av mig, för hon trodde att jag inte skulle våga. Va!!!! Jag vågar mer än hon tror.
Zmugge och Herbert kan ta varandra i tassen, de är så lika så. Tycks vara så tuffa men är egentligen fega små skitar :))

Nisseplutten

Jannica med Fido och Easy

13 Oct 2007 09:10

Vad duktig du är Nisse!!! Det där måste jag testa med mina hundar!! Får se om man
får lite tid över! Det går inte riktigt att planera med en dotter på 3 månader :-)
Men vi ska nog visa er! He he
Nu har jag nog sagt för mycket!
Kramar Jannica

Fido med familj

13 Oct 2007 11:09

hej!! får vi länka till din sida!
mvh Fido m familj

Nisse och Zmugge

13 Oct 2007 13:38

Hoppas att du får en stund över, så du kan testa om dina hundar klarar av den här cirkuskonsten. Vi håller alla tassar som vi har:)
Vi får kika in på er hemsida lite då och då för att kolla om det blir några bildbevis.

Jätteroligt om du vill länka vår blogg, då kan vi länka er sida.

Nisse och Zmugge

Trixi

13 Oct 2007 17:03

Sååå skickliga ni är!

Nisse och Zmugge

13 Oct 2007 18:42

TRIXI: Visst är vi det, och då framför allt jag :))

Nisse - klättergriffon

Fido med familj

13 Oct 2007 21:58

Måste bara skryta brorsan!! Jag kan också, du ska få bildbevis! Imorn! Husse håller på att installera våran nya dator! Ska se om vi kan lära Easy också men då måste jag vara någon annanstans för det var så himla kul så jag hoppar upp av bara farten!!
Nosgos på er alla tassavtryck// Fido

Nisse

14 Oct 2007 12:59

Bra Fido! Släkten är bäst :) Självklart så kommer jag att kika in och kollar på bilderna. Ska berätta det för Zmugge, då kanske han gör en kraftansträngning och klättrar.

Din bror Nils

Pia & Griffontjejerna

15 Oct 2007 08:59

Men HERREGUD Nisse!!! OJ! Hur ska vi klara av det här??

Vi som bara skulle kika in för att tacka för fina komplimanger i bloggen hihi!! Nu blev det ångest, kanske kan låtsas som om vi aldrig har sett det här inlägget ;)

Hinner inte skriva mer, fick plötsligt lite annat att göra :) Kramar Från alla Tjejer

Nisse och Zmugge

16 Oct 2007 08:50

TJEJERNA: Där fick ni något att bita i. Vi ligger just nu i hårdträning och Zmugge har också klarat av att kliva upp på den mittersta pelaren. Så nu ska vi försöka sitta där båda två. När vi klarar av det så kommer matte att sätta in ett bildbevis.
Vi ser fram emot att se om ni klarar av detta :)
Kommer att kika in på er hemsida lite då och då för att se om ni satt in någon bild :))

Akrobaterna

ingrid

16 Oct 2007 14:07

ja jäklar vilka utmaningar!
och Fido hakar på! oj vad Pappa Ben skall bli mallig över sina söner!
men tjerna i Kjulaby är inte några veklingar när det gäller!

Sune/Herbert

17 Oct 2007 07:39

Tjenare alla griffoner! Nu måste vi norrar också börja träna cirkuskonster. Korta ben och kraftiga kroppar, det blir inte lätt men skam den som ger sig.

Utmanarna Sune och Herbert

Kommentera

Publiceras ej