Inofficiell utställning i Luleå den 8 september

6kommentarer

Igår åkte jag och Nisse på en inofficiell utställning i Luleå.
Under vägen dit, hämtade vi upp Sune och Herbert.
Sune var med som sällskap, han är ju redan
Svensk, Finsk och Norsk Champion så han
behöver inte utställningsträna.
Herbert däremot behöver mer träning, ja
som jag och framför allt Nisse.

Först ut var Herbert och han skötte sig
jättebra. Stod fint på bordet och sprang
jättefint i ringen :)
Vill ni läsa mer om honom så gå in på
deras blogg.

http://sunesotnos.webblogg.se/

Här kommer i alla fall en bild på
Herbert och hans matte.
image407

Sen fick vi vänta jättelänge innan det var min och Nisses tur.
Men som tur var hade min uppfödare Birgitta med sig sitt
tält så vi fick sitta där och mysa.
Min matte säger att jag ska hälsa till Birgitta och tacka för
en jättetrevlig dag och för att vi fick sitta i hennes tält :)

TACK BIRGITTA, FÖR ATT VI FICK SITTA I DITT TÄLT OCH
FÖR ALLT ANNAT!!!!

Så här såg vi ut, jag och mina kompisar.
Om ni undrar vem den svarta och vita hunden är,
så vet jag inte. Men Herbert tyckte hon var jättefin
och rolig att leka med:))

image408

Sen så var det då Nisses tur och
min matte hade bestämt att hennes
syster, dvs Sune och Herberts matte
skulle prova gå med Nisse. Hon ville
se om det skulle gå bättre.

Här står de och väntar på sin tur.
image409

Här försöker hon få Nisse att stå fint.
image410

Ja, här står han väl lite bättre.
Fast svansen har han visst tappat bort :)
image411

Matte tyckte att det gick ganska bra med
Nisse och syrran. Kanske blir det blir fler gånger
som hon får gå med Nisse. 
Nisse fick i alla fall bra kritik av domaren:

Maskulin, mkt bra huvud och uttryck, utm hals,
 rygg och bröst och vinklar, rör sig mycket bra
när han vill, utm päls, behöver ringtränas,
men är fullt tillgänglig.

Domarens namn var Gunnar Norlin

Domaren var jättebra och tog sig tid efter utställningen
och tittade på Nisse en gång till när han stod på bordet.
Nisse tycker inte om att stå där, men Gunnar strök bara
på honom och gosade sen fick Nisse hoppa ner.
Nisse var glad och nöjd, även om han stått på bordet.
Det var min matte mest nöjd över.

Sen så var det min tur att gå in i ringen.
Men den här gången blir det inga bilder.
Vi hade ingen som kunde ta kort på mig,
alla var upptagna.

Men jag skötte mig som vanligt
jättebra, även om min matte klantade
sig lite när hon ska visa upp mig.
Hon skulle behöva gå en
kurs i utställning.

Min kritik var följande:
Mkt bra huvud, stark över och underlinje,
mkt bra benstomme och vinklar, utm rörelser med bra steg,
utm päls, stram och mycket lovande.

Jag hade samma domare som Nisse.
Både jag och Nisse fick HP och blev BIR
men det viktigaste var att vi fick massor
av träning och matte fick massor av bra
tipps.

Vid pennan, Zmugge :))

6 kommentarer

Trixi

10 Sep 2007 19:31

Grattis till er båda!

Nisse och Zmugge

10 Sep 2007 20:12

TRIXI: Tack för det :) Utställningar kan ibland vara lite långtråkiga, men som tur var hade vi med oss Sune och Herbert, som vi kunde leka med. Sen träffar man alltid en massa andra trevlig hundar som man kan göra sig bekant med.
Utställningsgriffonerna

Helena P & Sally

15 Sep 2007 15:29

Hej på er!
Ja.....så fick då ÄNTLIGEN Nisse lite rättvisa här i världen...Grattis på er! Men det kanske är så att han måste gå med moster i fortsättningen.....
Bra att Gunnar (domaren) tog sej tid med honom på bordet, det kanske märks i framtiden,så han vet att det inte är ngt farligt..
Ha det gott, hälsar Helena och Sally i Piteå

Nisse

16 Sep 2007 11:35

Helena och Sally:
Träningen gick rätt så hyfsad. Fast jag behöver nog fler utställningar innan jag blir riktig säker. Moster är inte så dum att gå med, det är bara synd att hon inte har så mycket tid. Annars så skulle hon få följa med på alla mina utställningar :)
Visst var han bra domaren, den där Gunnar. Han var jättesnäll och inte alls så farlig som man kunde tro :))
Hoppas vi ses snart!
Nisseplutten

ingrid

16 Sep 2007 15:38

Bra bra!
Men moster träna lite lek och bus hemmma så blir han nog gladare.
Roligt att det gick så bra för alla!
Therese o ingrid o griffgänget i sura

Nisse

16 Sep 2007 19:22

Hej alla i Surahammar!
Roligt att ni tittade in. Moster gillar jag skarpt, fast bäst är ändå matte. Min matte har fått massor av tips och råd, så hon ska nog få fason på mig. Moster åker vi lite då och då till så hon och jag ska nog hinna leka, massor av gånger :)
Fast det är inte så lätt eftersom hon alltid vaktas av Sune, han är jättesotis.
Vovv från mig, Nisseplutten :)

Kommentera

Publiceras ej