Vårt nya kikarfönster

5kommentarer

Som ni kanske vet ska vi flytta.
Matte har varit i den nya lägenheten
och fixat lite,då har vi passat på och följt med.
Eftersom det inte finns några möbler
där så har vi fina springytor. Vi jagar
varandra och när vi är trötta lägger vi
oss och solar på golvet :) Ganska mysigt
måste jag få erkänna.

Idag fick vi provsitta i vårt nya
kikarfönster för första gången.
Matte ska göra en tjock dyna
som vi ska få sitta på.
Det ska inte bli några gardiner
heller, utan bara någon hänglampa.
Det tycker vi låter bra, för då slipper vi
ha något tyg ivägen.
Sen ska det stå en fotölj
framför fönstret så att vi kan ta
oss upp själva.
Men idag lyfte matte upp oss och
vi fick sitta en liten stund.
image564

Sen så kikade jag ut, Zmugge
var lite rädd så han vågade inte röra
sig. Även om matte stod bredvid och
skyddade oss från att ramla ner.
Men det var lite halkigt på fönsterbrädan,
så jag kan förstå att han blev lite osäker.
Men jag litade på min matte och kikade
ut för att kolla om det var något intressant
på cykelvägen, men det var det inte.
image565

Mer bilder kommer ni att få se
av vårt fönster när det är klart.
Tills dess:

HA DET SÅ BRA!

Nisseplutten

5 kommentarer

Trixi

25 Apr 2008 14:53

Så kul att ni får ett fönster att sitta i!

Fido

26 Apr 2008 08:43

Va underbart brorsan!! Vilken utsikt!! Jag och min bror Easy har ett utkiksfönster i trappen där vi iaf ser gatan utanför!! Jag brukar springa dit så fort jag hör någon underligt utanför!!
Ha den underbar helg
Nosgos Fido (som blivit Champion)

Nisse och Zmugge

26 Apr 2008 21:24

TRIXI: Ja, vi är rätt stolta över det :) Du och din matte kan väl komma och titta när vi flyttat klart? Det vore jätteroligt.

FIDO: Vad bra att ni också har ett kikarfönster, det måste man nästan ha, eller hur? Men vilken glad överraskning, att du blivit Champion!!!! Då måste din matte vara extra stolt över dig :)

Nisse och Zmugge

Monica

26 Apr 2008 23:00

Ni verkar få det bra i den nya lägenheten med ett riktigt bra kikarfönster. Hoppas bara ni får något skoj att titta på - helst lite hundtjejer =)
Ha det bäst.
//Monica

Nisse och Zmugge

28 Apr 2008 08:22

MONICA: Vi vet att det finns massor av snygga hundtjejer som brukar gå där. Så det gäller bara att spana ofta och länge :)

Nisse och Zmugge

Kommentera

Publiceras ej