Vi ska flytta :)

7kommentarer

Vi, jag, Zmugge, matte och husse ska flytta.
Vi ska byta till en mindre bostad i samma
område som vi nu bor i.
Jag och Zmugge har funderat i några dagar,  varför
det ställts så många lådor på vårt golv.
Vi har haft och har svårigheter att springa runt
vår "busochjagavarandra runda" ,eftersom det står
så många lådor överallt.
Nu vet vi svaret på den gåtan.
Det ska bli spännande att flytta, fast matte och husse
tycker det är jobbigt.
Jag och Zmugge är mer orolig om det finns
ett bra kikarfönster och en bra "busochjagarväg" i den
nya bostaden. Matte säger att vi kommer att få ett 
superbra kikarfönster dit vi flyttar. Mer om flytten och
vårt spanarfönster skriver vi så snart vi får lite tid över.
Här hjälper vi till med att packa i en flyttlåda :)
image556
Ja, vi har faktiskt bäddat och sovit i några lådor
som matte haft på golvet.


Nisseplutten

7 kommentarer

Fido

06 Apr 2008 07:35

Ni är så härliga grabbar!! Och duktiga som hjälper till med flytten!! Själv har jag bara bott här medans Easy har hunnit bo på 5 ställen med husse och matte!! Men jag tror eran nya lgh är minst lika bra som den ni har nu, om inte ännu bättre!!Vill önska er ett stort lycka till!!
Nosgos Fido

Nisse och Zmugge

06 Apr 2008 11:38

Fido: Vad Easy har flyttat, 5 gånger!!. Han är då flyttvan, medans vi är som du, ovana :)) Men det ska nog gå bra att flytta, huvudsaken är att man har alla sina saker med sig.

Nisse o Zmugge, flyttgriffonerena

Sune/Herbert/Kalle

06 Apr 2008 20:56

Oj, så spännande att flytta till en ny lägenhet. När kommer ni till staan för att hälsa på? det blir väl kul att hälsa på våran nya lille-bror Kalle?

Sune och Herbert och lilla Kalle

Monica

09 Apr 2008 19:31

Hej! Jag är inne och kollar efter griffon-sidor på nätet.... Och tänk vilka oemotståndligt charmiga hundar jag hittde!!! Kul skrivet och skoj med många läckra foton. Jag lade genast till er i "mina favoriter". Jag kommer att gå in och läsa om er, det lovar jag. Kramar till Nisse & Zmugge från Monica.

Ingrid Raij

12 Apr 2008 16:13

Duktiga killar!
Håller tummarna för
1. bra utkiksfönster
2. inga borttappade leksaker
3. inga borttappade tuggben
4. inga borttappade rosetter
Lycka till!

Nisse och Zmugge

12 Apr 2008 18:13

MONICA: Va kul att vi fick hamna bland dina favoriter. Du är jättevälkommen tillbaks :)

Nisse och Zmugge

Nisse och Zmugge

12 Apr 2008 18:17

INGRID: Vad bra att du håller tummarna, för vi är lite oroliga över utkiksfönstret, leksakerna, tuggbenen och rosetterna. Men matte säger att hon har full kontroll över alla våra saker. Så vi får lite på henne.
Vi ska ta kort på vårt nya utkiksfönster så snart vi flyttat in. Matte säger att det är en cykel- och gångväg just utanför, så det kommer att vara mycket att titta på för oss. Vi hoppas att det är många snygga tjejhundar som går förbi :)

Nosgos från Nisse och hans bror Zmugge

Kommentera

Publiceras ej