Zmugge jättesjuk :(

5kommentarer

Jag måste få berätta hur sjuk jag varit.
Vaknade tidigt på lordagsmorgonen
och hade jätteont i magen.
Matte och husse låg och
sov, de hörde inte att jag var uppe.
Magen vred om så jag var tvungen att
bajsa flera gånger på golvet. Oj! det var
inte roligt, men jag hade inget val.
Till slut vaknade matte och såg att jag
inte mådde bra. Jag fick gå ut en liten
promenad och hade då så fruktansvärt
ont i magen att jag såg ut som en ostkrok

Under hela dagen så gav matte mig alla tänkbara
huskurer, men inget hjäpte. Till slut ringde
hon till veterinären och vi skulle få komma
dit klockan 20.00 på lördagskväll.

Matte stoppade mig och Nisse i bilen och vi
for iväg. Det var många djur som var sjuka
och vi fick inte komma in förrän klockan var:


Men då gick det snabbt, jag blev rakad på ena
frambenet och där satt de fast en spruta.
Därifrån tog sen veterinären en massa blodprover.


Medans vi väntade på svaren till blodproven,
fick jag gå till röntgen och ta foton på min mage.
Matte sa att jag var jätteduktig som låg helt stilla.
När korten var tagna, gick veterinären för att kolla
alla provsvar.
Under tiden fick vi vänta i ett tråkigt väntrum.
Nisse som inte gillar veterinären alls, låtsades
att han inte fanns. Jag vet inte om det hjälpte så
mycket :))


Efter en stund fick vi svar, jag hade en infektion i magen.
Så jag fick en spruta i nacken, det var antibiotika
och sen så fick jag dricka något vitt. De hade sett
något konstigt i magen så de ville att jag skulle
bli röntgad igen. Men vi var då tvungna att vänta
minst 1 timme till. Under tiden som vi väntade
fick jag dropp eftersom jag var lite uttorkad.


Efter vi hade tagit om korten 2 gånger så
var vi äntligen klara. Det var inget stopp i
magen utan den vita vätskan hade runnit
igenom alla tarmarna, den var nästan på
väg ut. Klockan var då runt 00.30 och vi
var jättetrötta. Men innan jag gick ut genom
dörren hos veterinären, så var olyckan framme
igen. Jag kunde inte hålla tätt utan all vit sörja
rann bara ut. Det var lite otur att det var just på
dörrmattan :( Matte var tvungen att torka upp efter
mig och sen åkte vi hem.
Idag söndag mår jag bättre, fast jag är lite trött.
Får bara dricka vatten och äta något kletigt,
et är visst bra för mina tarmar :)

Vid tangenterna
Zmugge

OBS. Om ni tycker att korten är oskarpa
och dåliga så beror det på att matte tagit dem
med sin mobil.
Vi hade inte tagit med oss den vanliga
kameran.

5 kommentarer

Trixi

03 Aug 2008 15:42

Men oj oj Zmugge, så jobbigt att du varit så sjuk! Vilken tur att det inte var något stopp i tarmen så att du var tvungen att bli opererad. Ta det lugnt nu och vila dig, antibiotikan brukar göra en frisk.

Herbert

03 Aug 2008 18:10

jag vet hur ont det gör när man har ont i sin mage. Ta det lugnt ett par dar, då är du säkert pigg och alert igen.



noskramar från Herbert

Fido

03 Aug 2008 21:23

Stackars dej Zmugge!! Inge kul att vara magsjuk!! Du var verkligen jätte duktig! Jag hoppas aldrig jag behöver vara med om det, men än mer hoppas jag att min bror Easy slipper, för han är skräckslagen så fort han är 20 meter från veterinärens dörr!! Stort stort krya på dej Zmugge och hälsa Nisse att han var kanon som höll dej sällskap hos vet

Nosgos Fido

Nisse och Zmugge

03 Aug 2008 22:34

TRIXI: Jag var på samma ställe som du. Vi har nog nästan samma erfarenhet, jag och du. Visst var de jättesnälla? Matte är jätteglad över att vi fick åka dit även om det var helg.



HERBERT: Jag slapp i alla fall att bli uppsprättad, som du. Ont hade jag som sjutton

:( men idag känner jag mig helt ok, fast jättehungrig :0



FIDO: Jag var mycket duktig säger min matte. Det hade nog inte Nisse klarat av. Han måste man nog söva för att ta en röntgenbild. Han och Easy kan ta varandra i tassen. Men visst var han snäll som gjorde mig sällskap, även om han inte tyckte om stället. Veterinären gillade han, hon var så supersnäll.



En piggare Zmugge

Charlotte

08 Sep 2008 21:28

Vilken duktig liten gosse!

Kommentera

Publiceras ej