Vi var och hälsade på våra kusiner igår.
Innan vi åkte så köpte matte en ny blå
pipboll som hon skulle göra till en "Gis"
En "Gis" är en pipboll (helst en gris-
boll som piper) som man stoppar i en
strumpa, som knyts igen.
Den är toppen att leka med, kampa och
slänga iväg.
När vi kom till våra "kusiner" gick vi direkt
till en fotbollsplan och där kastade matte
ut bollen.
Ni må tro att vi sprang och jagade den. Men
den var inte lätt att få tag. Våra kusiner
som är terrier är ganska bestämda killlar.
Vi vågade helt enkelt inte ta den utan fick
snopet stå och titta på.

Här leker Herbert och Kalle med bollen och
Nisse fick stå och se på.


Sen så tog matte igen bollen och gjorde
en "Gis" av den. Hon tog av sig sin sock
och stoppade in bollen i sockan och knöt
igen den. Ni må tro att vi blev glada, vi älskar
att leka med "Gisen".
Men inte hjälpte det, "gisen" var hela tiden i
våra "kusiners" munnar.

Här jagar Zmugge efter "gisen" så att han är
helt slut :(


Vi provade att hjälpas åt, men det
hjälpte inte.


Till slut var Nisse tvungen att be
matte om hjälp.


Då fick vi äntligen ha bollen en liten stund.
Men sen så lämnade vi tillbaks "Gisen".
Det var ju en present till våra "kusiner",
så vi kunde inte behålla den.

Glada över en rolig och busig stund,
(även om vi inte fick tag på "Gisen")
gick vi hem till momme och moffe för
att vila.

Vill ni se fler bilder från "kusinträffen" ska
ni gå in på http://norrlands_norwich.blogg.se/

Nisse och Zmugge

Idag kom då äntligen vår nya bil :)
Ny och ny, den är från 2003 och har väl
lite skavanker. Men för matte, är den jätteny.
Hon har bara haft gamla bilar förrut, den
sista var en VW Polo från 1991.
Nu undrar ni nog vad det är för märke på
den nya bilen. Jo, det är en Hyundai Getz
och den ser ut så här.


Efter att matte hade torkat ur den ordentligt fick

vi äntligen fara iväg på en provtur.

Här sitter vi i vår bur i baksätet.



Det bästa med den här bilen är att
den har AC. Våran Polo, den hade
KD (korsdrag) och det var inte så
bra, när det var jättevarmt ute.
Nu kan vi åka bort när vi vill, utan
att behöva ta hänsyn till vädret.
Bra va?

Stolta bilägare,
Nisse och Zmugge

Hej allihopa!
Jag vill visa min nya dusch, ja min och min :)
Både jag och Nisse rår om den och ibland så får
matte och husse låna duschen.
Den är superbra eftersom jag kan gå in där själv,
och det gör jag ofta. Inte för att duscha utan för att
söka efter olika fynd.
När det är varmt ute så svettas jag jättemycket och
då brukar jag ta en dusch både före och efter jag har
varit ute. Det tycker jag är jätteskönt och sen så får man
så mycke spring i benen. Nisse han håller sig borta
eftersom han tycker det är onödigt lidande.

Här har ni 3 olika duschbilder på mig, håll till godo :))





Det enda som saknas är badankan, måste be matte
köpa en till mig.

Blöta nosgosar från Zmugge :)