Målning pågår

5kommentarer

Nu har vi börjat att vara i den nya lägenheten. Ja, vi
bor inte där än utan är där och reparera.
Momme har kommit för att hjälpa oss, hon och matte
jobbar och sliter hela dagarna.
Vi ska måla om, sätta upp fondväggar, lägga golv, mm.
Vi hjälper förstås till, men Nisse tar det lite lugnare medans
jag, Zmugge jobbar jättehårt.
Jag släpar på penslar, luktar på olika saker, biter i papper mm.
Så här ser jag ut efter min arbetsdag:
image566

image567
Jag har bytt färg på pälsen, den har blivit vit :)

Nu är det inte bara jag som har bytt färg,
Nisse har också blivit vit. Även om han inte
jobbar lika hårt som jag.

image569

image568
Han är både vit och smutsig, men det
ska man vara efter ett hårt arbetspass :))

image570
Hälsningar från en hårt arbetande Zmugge

5 kommentarer

Monica

06 May 2008 13:32

Oj vad ni arbetar! Allt kommer att gå så mycket snabbare när ni hjälper till :o) Nu väntar jag på en Nisse-hund. Ska hämta honom den 26/5. Oj vad jag längtar! Ha det bäst och jobba på....

//Monica

Nisse och Zmugge

06 May 2008 19:55

MONICA: Ja, matte tycker att det går betydligt fortare när vi hjälper till ;)
Vad roligt att du också ska skaffa dig en Nisse-hund, världens bästa hundras :) tycker matte.
Vi hoppas att du hör av dig och berätta om din "Nisse" när den kommit :)

Griffonkillarna

Monica

06 May 2008 22:18

Jag lovar att berätta om min Nisse-hund när han kommer. Fast han kommer mest troligt att heta Totte...
Hoppas ni fått välbehövlig vila vid det här laget. Ni kommer att sova som stockar efter en hård arbetsdag :o)
//Monica

Wille

07 May 2008 21:00

Ni har det allt bra kul ni ...man blir så avundsjuk på er och era upptåg. Zmugge ser ju nästan ut som en Dalmatiner nu för tiden, fast med omvända prickar. Vitt på svart istället för svart på vitt..om ni förstår hur jag menar!

Bra att er matte fattat det där med "tittautfönster", hur skulle annars livet för en liten nyfiken griffon vara.

Ha det så bra i nya boet och njut av en lång sommar.
Hälsningar från Pite Wille o hans matte

Nisse och Zmugge

09 May 2008 18:33

WILLE och hans MATTE: Visst var vi fina i färgen. Det är tur att den gick att tvätta bort :) Ja, man måste vi ha ett kikarfönster, något annat är otänkbart. Hoppas vi ses på någon utställning i sommar.

Matte, Nisse och Zmugge

Kommentera

Publiceras ej