Nostricket, en utmaning för alla :)

9kommentarer

Vi var in på vår polare Trixis hemsida,
såg att hon kunde göra en jättefint trick.
Sen så fick vi veta att vi kunde vara med i en
klubb som heter NOSTRICKSKLUBBEN.
Där kan alla hundar som klarar av nostricket
vara med på bild. Hemsidans adress är:
http://nostricket.blogg.se/

Vi griffoner har ju en nackdel och det är
att vår nosrygg är så kort. Det ryms inte så
stora godisbitar där. Men det hindrar
inte oss att försöka.
Zmugge började och  han misslyckades
totalt ,men jag Nisse.................


Jag lyckades med att ha en bit
av en plätta på min nos.
Det krävdes en hel del koncentration och
självbehärskning.

Nu TROJA, RYA-RYA, SUNE, HERBERT,
KALLE (han är nog för liten) FIDO mm
plocka fram en godbit och börja träna :)
När ni klarar tricket skicka in bilden på
[email protected]. Skriv vad ni heter,
vad det är ni har på nosen och kanske lite
om hur svårt eller lätt ni haft det, för att kunna
göra den här konsten :)

Zmugge han kommer att fortsätta träna,
ja, träna jättehårt. För han vill ju så gärna vara
med i den exklusiva Nostricksklubben.

Vid tangenterna, Nisseplutten

9 kommentarer

Sune

06 Nov 2008 19:01

Självklart antar vi utmaningen. Det kan ju inte vara så svårt för oss eftersom vi är lång-nosade om man jämför med eran lilla nos.



Sunis

Trixi

06 Nov 2008 19:10

Bra gjort, Nisse! Zmugge får fortsätta träna... han får inte ge sig om han ska platsa i nostricksklubben.

Nisse och Zmugge

06 Nov 2008 19:29

SUNE: Vad bra att ni är med på utmaningen. Det är inte lätt att få någonting att stanna på vår nos, men vi fortsätter att träna :)



TRIXI: Zmugge har fortsatt sin träning, han vill ju vara med i nostricksklubben. Vårt mål är att båda ska ha någonting på nosen samtidigt. Så vi fortsätter vår träning.



NOSGOS till er från oss :))

Gullan

07 Nov 2008 00:03

Hej Nisse och Zmugge!

Vi håller alla tassar vi har för att Zmugge "får till det" och gratulerar Nisse till snyggt jobb med plätten! Tandembalansen skall bli rolig att se!

Matte tror INTE att vi NÅGONSIN kommer att platsa i eran klubb. Men vi får väl se....

Tass från två noffeflickor!

/Gullan och Kråkan

Nisse och Zmugge

08 Nov 2008 19:15

GULLAN OCH KRÅKAN:Jätteroligt att ni tittade in :)Självklart var vi tvugna att gå in på er hemsida och kolla. Ni må tro att vi blev glatt överraskade när vi såg att ni var snygga "Trixitjejjer" Vi såg också att Gullan har blivit medlem i klubben och håller tassarna att Kråkan så småningom klarar av den svåra uppgiften. Själv så tränar Zmugge jättehårt, men godbiten vill liksom inte ligga kvar. Den faller ner nästan direkt :(



Nosgos från oss griffonkillar

Alfons...

10 Nov 2008 20:13

Hej Nisse & Zmugge,

jag (och matte då) har följt er i er blogg. Tycker att det är roligt att läsa. Har varit på matte att jag också vill ha en blogg och till min stora förvåning har hon nu gått och skaffat en. Men tro inte att det är fulländad lycka. Utan nu ska JAG dela den med lillkillen (min son då) som kommer hem till oss den 26 novemeber. Men ja, jag får vara glad för det lilla helt enkelt. Tänkte också meddela att jag också tränar för att komma med på sidan "nostricket". Får se om jag (vi) lyckas.



Må gott...

/Alfons (Inras Svarte Petter)

Nisse och Zmugge

11 Nov 2008 17:52

Hej Alfons! Roligt att du tittar in här på vår blogg:) Bra att du skaffar en egen, då får vi läsa i den. Du ska vara glad att du får en liten kompis, det är det bästa som man kan ha. Vi, jag och Zmugge är de bästa polarna, leker jämt och har det superbra tillsammans.



Nosgos från Nisse och Zmugge

Therese

13 Nov 2008 18:09

Va roligt att ni håller på med en massa utmaningar igen, jag ska genast träna med mitt gäng!

Ingrid berättade att ni hade ua på knän och ögon!!! VA ROLIGT! Grattis!

Tack för att ni skriver i min gästbok!Jag ska bättra mig på att skriva i er :)

Lycka till med era utmaningar och utställningar! Hoppas vi ses snart

Kramar/ Therese och purpletea's-vovvarna

Nisse och Zmugge

14 Nov 2008 19:40

THERESE: Visst var det en kul grej, det här med Nostricksklubben. Hoppas att ni snart är medlemmar. Vi fortsätter att träna på tricket, Zmugge har ju inte klarat av det än. Men snart så.... Matte var jätteglad över att vi hade ua på både ögon och knän :)

Vi hoppas också att vi får träffa er igen, det var så trevligt.



Nosgos från griffonkillarna och kram från matte :))

Kommentera

Publiceras ej