Utmaningen

7kommentarer

Har fått en utmaning av griffonerna
från Kjula http://www.intotos.com/

Och så här går det till:

  •  Man ska gå in i sitt fotoalbum och kolla i femte mappen.
  •  Kolla den femte bilden och lägga ut den i sin blogg och berätta om bilden. 
  •  Sedan ska man skicka vidare till 5 andra bloggare.


    Så då skickar jag vidare utmaningen till:

  • Trixi

  • Sune, Herbert och Kalle


  • Vi kommer inte på fler just nu men bättre med två
    än inga. Vi har flera kompisar men de har ingen egen
    blogg och då är det jättesvårt att utföra utmaningen.

    Så till bilden.

    Matte och hennes tvillingsyster, året var 1968. De visar
    upp deras första nya cyklar. Kallades "minicyklar"
    och var "inne" på den tiden. Matte hade en blå och
    syrran en röd. På kortet var de på väg till skolan, de
    gick första klass.

    Nisse och Zmugge

    7 kommentarer

    Trixi

    18 Feb 2009 16:58

    Hej Grabbar! Vilken trevlig bild!

    Själv står jag över utmaningen, hoppas ni inte blir ledsna,

    Syrran

    19 Feb 2009 09:43

    Kom du ihåg vad nöjd vi var. Hur inne som helst!



    Kjam syrran

    Jannica

    19 Feb 2009 20:17

    Vilken underbar bild!! Tack för den!! Hoppas ni inte fryser ihjäl i Norrland! Här har vi "bara" -10, -15 grader och Fido får kramp väldigt ofta, stackarn!

    Kram på er

    Nisse och Zmugge

    27 Feb 2009 17:22

    TRIXI: Vi förstod nästan det, men det såg bättre ut med två än bara en utmanare :)



    SYRRAN: Jo, visst kommer jag ihåg det. Fast de var lite höga från början, även om sadeln var nedsatt allt det som gick. Höll i över 30 år, det var rejäla cyklar på den tiden.



    JANNICA: Nisse och Zmugge har också frysna tassar, men det hjälper med våra "sockar" som de har på framtassarna. Vi har haft kallt i flera veckor men nu har det börjat att ge sig, vilket är mkt skönt. Här kan man ana att våren är i antågan, ni har säkert mkt mer vår än vi.



    Nosgos och kramar från oss i norrland :)

    Pia

    01 Mar 2009 20:29

    Vilken härlig bild!! Va söta ni är :-)



    Kram från Kjulaby

    Mirja

    02 Mar 2009 16:09

    Hej!

    Tack för kommentaren i min blogg.

    Jag brukar också kolla in hos er regelbundet ;-)

    Jag är tredje barnet av fyra... Mina två äldre syskon fick lika fina minicyklar som du och din syster. Jag fick överta en begagnat. Lite sotis var jag allt ;-)

    Nisse och Zmugge

    02 Mar 2009 19:32

    PIA. Visst var vi det, som fotomodeller :))



    MIRJA: Det kan inte varit lätt att få ärva efter sina äldre syskon. Men det var vanligt på vår tid. Vi hade tur som var tvillingar, då kunde vi inte ärva av varandra.



    Kramar från Nisse och Zmugges matte

    Kommentera

    Publiceras ej