Zmugge gjorde det igen!

8kommentarer

Söndagen den 17 maj och utställningsdag igen.
Men idag slapp Nisse att ställas ut,
det är bara jag Zmugge som fick det.


Kan ni gissa hur det gick? Jo, jag vann och
blev dessutom BIR
:) Matte pös av stolthet och
Nisse var jättestolt.


Här blir jag bästa hane, den andra hette Griffmakers Highfly Flush.


BIR: Cayafas Zmuggler           BIM: Lottass Kajsa Kavat


Min kritik var följande:
Prop. champ hane med bra utryck och huvud.
Välkroppad o vinklad. Rör sig bra, ngt lågt
ansatt svans.


Domare var Ritva Raita.



Zmugge, stjärna för en dag :))

8 kommentarer

Trixi

17 May 2009 18:57

Ni är verkligen på hugget i helgen, grabbar! Grattis, grattis Zmugge! Nu blir det säkert rajtan-tajtan i framtiden, :)

Nisse & Zmugge

17 May 2009 19:07

TRIXI: Jo, jag hoppas att det blir så, för varför ska jag annars gå på sådan här utställningar? Jag gör det för alla tilltänkta brudarna. Matte gör det för äran och berömmelsen :)



Nosgos, Zmugge

Mia

18 May 2009 12:04

Hej Birgitta, de var jätteroligt att få träffa dig och dina hundar i helgen. Vad roligt att hitta en bild på våran "Helga" i din blogg. Karin har blivit så duktig att ställa våra hundar, övning ger färdighet. =)Jag får stå för service runt ringen istället. Hoppas vi ses snart igen.

Mvh Mia

Nisse & Zmugges matte

18 May 2009 13:36

MIA: Jag tyckte också det var jättekul att få träffa er och era jättefina hundar. Måste erkänna att vi tyckte att Helga var jättegullig, både jag och hundarna. Vi ses väl i Vännäs?



Matte Birgitta

Helena me Sally

20 May 2009 19:07

STORT GRATTIS till er fantastiska helg!!

kramar och nosgos från oss!

Sally och Helena

Nisse & Zmugge

21 May 2009 18:51

SALLY och HELENA: Tack för det! Roligt att få träffa dig i helgen, fast det var synd att vi inte hann prata med dig längre. Synd också att Sally inte var med, men vi får väl träffa henne så småningom :)



Nisse, Zmugge och matte

Nina

01 Jun 2009 20:19

Hej!

Tittade forbi,lycka till i framtiden med hundarna m.v.h Nina www.busungarnas.dinstudio.se

Nisse & Zmugge

05 Jun 2009 15:16

Hej Nina! Roligt att du tittat in på vår blogg. Nu ska vi kolla in din hemsida :)



Hälsningar matte Birgitta och griffonkillarna Nisse och Zmugge

Kommentera

Publiceras ej