Spårlinan

5kommentarer

Hej, Assar här.
Måste få berätta vad jag gjort idag.
Jo, jag har fått varit lös och
sprungit på ängen med storkillarna.

Jag var väl inte riktigt lös, hade en spårlina
fastsatt i min sele. Men den brydde jag mig
inte om, sprang precis som jag inte hade någon.
Matte vill ha en viss säkerhet och det ger den här linan.
Ja, jag har en benägenhet att springa lite som jag
vill, därför måste jag ha en lina.

Så här såg det ut när vi sprang iväg.




Matte hade det jobbigt att hänga med.

Helt plötsligt ropade hon mitt namn, ASSAR!!!
Vet ni vad jag gjorde? Jo, jag vände om och
sprang till henne. För vet ni vad, hon har alltid
något gott i fickan. Jag sprang så fort jag kunde
och fick då en godisbit. Så här såg jag ut när jag
närmade mig matte.



Men det var inte bara jag som ville
ha en godbit. Nisse ville också ha en bit.


Matte ropade på mig flera gånger, och
ibland så var det faktiskt Zmugge som
hann före. Ja, han är också godissugen.
Se sån fart han har.

Ja, han var lite närmare matte, så han
kom fram före mig. Vilken osis jag hade.

Här har ni ett bildbevis på att mattes godis
var gott. Titta, bilden säger allt :)


Innan vi gick hem så försökte matte
ta ett gruppkort, fast det blev inte så bra.
Men håll till godo.


Jag har många saker som jag måste träna på.
Ja, först och främst är det att lyssna på
mitt namn. Det är jag ganska dukig på.
Sen är matte och rycker i min päls, nästan
varje dag. Hon säger att jag måste vänja mig vid
det. Det går bättre och bättre för varje gång.
Sen så blir jag kammad varje dag, fast jag tycker
det är onödigt arbete. Men matte ger sig inte, hon
kammar även om jag inte tycker det är så kul


Ja, det är mycket som jag måste lära mig, och
jag är riktigt duktig säger matte.
Nu väntar jag på att det ska komma snö, så
jag får springa och busa. Ska bli mycket
spännande eftersom jag aldrig sett sånt.

Nosgos från Assar

5 kommentarer

Trixi

29 Oct 2009 22:05

Hej pojkar! Visst är det konstigt att vi aldrig råkar vara ute samtidigt!? Det skulle vara så intressant att få nosa på Assar... nå, från det ena till det andra, jag har fått ett jättegott godis -torkad blodpudding! Supergott! Jag skulle komma varje gång någon ropar på mig om jag får blodpudding. Ha det kul! Vi ses väl nån gång!

Kalle

30 Oct 2009 06:06

jag brukar oxå ha en sele med spårlina på mig, fast jag tycker inte om selen som sitter på min kropp.



Assar när kommer du till staan? vi måste ju få busa litegrann,dvs om du törs. =)



Kalle Kavat

Ingrid Raij

30 Oct 2009 11:58

Vad stolt din gamla matte blir över dig Assar!

Bra att Birgitta tränar dig med både det ena och det andra!



Ha det så gott och nosgos från gogoboy uno och mamma Ultra.!



akta dig denna helg för olika typer!

kram Ingrid

Corina

31 Oct 2009 23:59

Assar är bara ett så himla härligt namn !

Nisse, Zmugge & Assar

04 Nov 2009 12:58

TRIXI: Ja, visst är det konstig att vi aldrig träffs nu för tiden. Assar skulle gilla dig. Blodpudding, det låter gott.



KALLE: Jag gillar inte heller selen, men matte säger att jag måste ha en sådan. För du förstår, jag gillar att sticka iväg på egna upptåg. Matte vill inte det och då måste jag ha sele + lina. Ja, vi kommer nog snart,fast jag vet inte om jag törs leka med dig. Har hört att ni är rätt tuffa killar :)



INGRID: Ja, hon är ganska duktig min nya matte på att träna mig. Fast det här med att plocka i pälsen, det kunde jag gärna vara utan.

Vi såg inga konstiga typer under Hallowen, det var tur det. Saknar nog Uno och mamma Ultra lite, fast jag har fått bra kompisar, i Nisse och Zmugge.



CORINA: Visst har jag snyggt namn?



Nosgos från Assar till er alla!

Kommentera

Publiceras ej