Vår nya kompis Assar, fd Tim

7kommentarer

När vi var i Sundsvall på utställningen så kom
det en ny kille och hälsade på. Han hette Tim
och var 5,5 månad.

Vi trodde förstås att han skulle vara
med oss en stund och sen åka hem med sin matte.
Men hans matte verkade ha glömt bort honom,
för hon kom aldrig.

Så här såg han ut när han kom:


Till slut förstod vi att han skulle stanna
och bli vår nya lillebror.
När det gällde hans namn, var vi alla överens.
Han kunde inte heta Tim, eftersom mattes
kompis barn heter Tim och då kan ju inte
våran lillebror heta likadant.

Vi har funderat och funderat och tittat och till
slut förstod vi att han var en ASSAR.
Så nu heter han det.

Här leker Assar att han är ett bi:


Assar är en jätteglad och snäll kille,
vågar det mesta. Han har till och med
varit upp i vårt kikarfönster och kollat,
liten som han är.


Han har även träffat Chivas vår polare och det
gick jättebra. Chivas är så snäll och lugn så det
är inga problem. Här ligger vi i solen, fast Chivas
vill inte vara med på bild.


Oj, vi har glömt bort att berätta vad Assar
heter på riktigt och vart han kommer ifrån.
Han heter Inras Ultra Ultimate och han kommer
från samma ställe som Nisse, Inras kennel.

TACK INGRID, FÖR ATT VI FICK DITT FÖRTROENDE
ATT KÖPA DENNA UNDERBARA KILLE!

From med nu kommer vår blogg att byta namn.
Vi kommer att heta, NISSE,ZMUGGE OCH ASSARs blogg

Vid tangenterna, Matte, Nisse, Zmugge och lille Assar

7 kommentarer

Trixi

07 Oct 2009 18:02

Välkommen hit till vår hörna av världen, Assar!/Tant Trixi

Kalle

07 Oct 2009 20:05

Hej Assar, ska bli kul att få träffas och busa. När vi träffades i Sundsvall hade jag bara ögonen på brudarna så jag såg inte ens dig.



Don Juan Kalle

Syrran

07 Oct 2009 20:06

Assar tycker jag är en riktig snygging, spännande när det blir dags för utställning. Har du börjat trimma honom?



Kram syrran

Ingrid Raij

07 Oct 2009 21:19

Lille Tim det är tomt utan dig, jag räknar och tittar! Men du har det toppenbra, jag hade förberett dig hur det skulle bli. Kul att du heter Assar! Assar Bubbla har ju Astrind Lindgren skrivit om, precis som om Nils Karlsson Pyssling.

Mamma och brosan hälsar så mycket!

kram

Nisse och Zmugge

07 Oct 2009 22:31

TRIXI: Jo, det är mkt spännande att vara här i norrland. Ska bli roligt när det kommer snö, då ska jag busa i den.



KALLE: Matte skvallrade för mig att du ska visst bli pappa. Jag är för ung för sånt. Men jag gillar att busa, så det ska bli kul :)



MOSTER: Hon har redan börjat slita i mig. Men även kammat och ställt mig på bordet. Matte säger att jag är jättesnäll, så det blir nog inga problem.



INGRID: Oj, vad glad jag blir av att du hör av dig. Nog saknar jag dig, min bror, min mamma och alla andra kompisarna, fast jag har det bra här. Idag har jag och Zmugge busat jättemycket. Nisse han är som en chef än, men vi blir nog kompisar till slut jag och han.

Jo, jag och Nisse passar bra ihop, vi liknar varandra till utseende säger matte.



NOSGOS FRÅN ASSAR till er alla!

Therese ,Otto, Snuggles, Nemi, Potion och lille Pelle

11 Oct 2009 12:26

Vad vi saknar dig Timpa! Du var vår favvokompis på Björngatan, men vi vet att du kommer ha det superbra i Norrland. Kanske Nisse och Zmugge kommer passa på att uppfostra lilla dig ;) Det kommer bli kul att träffa er på utställningar, för vi är säkra på att du kommer bli en utställningsstjärna!!

Nosgos från hela gänget <3

Nisse, Zmugge & Assar

12 Oct 2009 09:26

GÄNGET: Jag saknar er med, fast jag har det bra här. Min nya matte sägar att jag är SÅ DUKTIG, fast busig. Älskar att sova i sängen och gör det hela nätterna, har fortfarande inte kissat eller bajsat inne. Ja, vad mer kan man begära. Storkillarna dvs Nisse och Zmugge ja, de tuktar mig lite, mest Nisse. Han vill att jag ska veta vem som bestämmer i flocken. Zmugge, han är mycket snällare, fast nog säger han till, lite grand. Så fostrad blir jag.

Vi ses i utställningsringen, det kan ni vara säkra på :)



Busiga Assar, fd Tim

Kommentera

Publiceras ej