Zmugges äventyr med Tyra, fortsättning.

9kommentarer

Blev väckt jättetidigt i morse av matte. Undrade vad som var
på G. Åkte iväg och helt plötsligt var jag hos Tyra igen.
Oj, så glad jag blev, över att se henne igen.
Jag la på min charm och ett tu tre så var det klart.
Matte, ja hon var mycket stolt över min prestation.

Här är jag och Tyra i norrlänska marker och spanar.


Var bara tvungen att ta ett kort på Tyras profil,
visst är hon snygg?


Innan Tyra åkte hem till Stockholm fick jag ett minne av henne.
Visst ser ni likheten?

Nallen kommer att kallas efter henne, Tyra.

Nu ser jag fram emot att bli pappa.
Håller alla tassarna att Tyra får många fina valpar.


Pappa Zmugge

9 kommentarer

Ingrid Raij

18 Oct 2009 22:01

Vad spännande Zmugge!

Nisse, Zmugge & Assar

19 Oct 2009 16:52

INGRID: Jo, visst är det :) Matte ser fram emot att bli "farmor".



Nosgos/Zmugge

Kalle

19 Oct 2009 19:42

Zmugge! Det verkar som vi "ungdomar" är dom som får de snygga brudarna? De andra grabbarna har nog blivit för gamla! =)



Kalle Charmör

Jessica

19 Oct 2009 20:25

Meeeen sååå duktig du är Zmuggis! Jag hade inga tvivel på att du inte skulle fixa det, så målinriktad som du var i Sundsvall på Siri HAHHHA

Selma som trodde att hon skulle få bli först :( Men det gör inget, nu känns det ju bra att du fixar det! Alla tummar å tår åt dig och Tyras matte, att det blir små bebbar! Nosgos från Selma

Nisse, Zmugge & Assar

20 Oct 2009 13:36

KALLE: Ja, de verkar så. De har kanske tappat stinget :)



JESSICA: Jag är rätt nöjd över min bedrift. Hälsa Selma att jag är ledsen att hon inte fick bli min första. Men jag kunde bara inte neka till Tyra, hon var för läcker. Men nu är jag mer erfaren, så det går säkert ännu lättare med Selma. Ja, jag ser fram emot att bli pappa för första gången och håller tassarna att Tyra ska få massor av små fina petiter.



Nosgos/Zmugge

Corina

20 Oct 2009 20:12

Så spännande.....men små Zmuggar :)

Helena och Sally

21 Oct 2009 10:13

Hej på er! Nu har jag missat en massa igen!! Vilken snygg tjej!säger likadant...hoppas att det blir många små-Zmuggar!

Men Birgitta!......hur har du gjort??? ...för att få köpa en Assar?? Jag kämpar fortfarande, men tänkte att då vi parar Sally, så b l i r det liksom automatiskt....att jag får ett korthår..fast då blir det väl inget bara därför. haha, ja håll tummarna att NÅN gång ska jag få en till...

Han såg då jättefin ut-Assar! Grattis till tillskottet!

Kram från oss

Nisse, Zmugge & Assar

21 Oct 2009 17:14

CORINA: Ja, det är jättespännande :)



HELENA & SALLY: Ja, jag fick tag på honom som genom en slump. Han är en jättetrevlig och lättsam kille. Har stora förhoppningar på honom.

Jag hörde att ni ska para Sally och håller förstås allt jag har, att det blir en korthårig som du får behålla. Skriv gärna till mig och berätta hur det gick med både parning och valpning. Det skulle jag tycka vore jättekul och spännande.



Kram/Birgitta och nosgos/Nisse, Zmugge & Assar

Marianne

26 Oct 2009 08:51

Hej alla!

Kul, nu är det alltså avklarat med Stockholmstjejen Tyra, jag har varit så nyfiken.

Det ska bli så roligt att få se hur valparna kommer se ut. För jag hoppas vi står på tur med Flisan i jan.

Grattis Zmugge o matte Birgitta

Kram Marianne, Tilda, Nelly, Bobbo & Flisan

Kommentera

Publiceras ej