Hela vintern har vi gått förbi den här
ängen och tittat och funderat över när
snön ska tina bort.
Det har varit en lång väntan och nu
var det äntligen dax.

Matte varnade oss för att de kunde vara
blött och sumpigt men det brydde vi oss
inte om.

När matte släppte lös oss, blev det som vanligt
en jakt på Nisse. Assar som inte är riktigt van,
han stod och tittade på matte och var inte
med i starten. Men efter en liten stund så
hakade han också på, i jakten på Nisse.

 
Här är vi i startögonblicket, Assar är inte
alls med.

Sen for vi och kollade upp alla ställen och
markerade att vi varit där. Zmugge som
alltid ska hålla reda på matte, hade det
lite jobbigt. Vem skulle han följa, vi eller matte?


Matte övade inkallning på Assar och
han skötte sig exemplariskt.

Ja, Zmugge han kom också när
matte ropade. För han vet att det finns
godis att få.


Innan vi gick hem, samlades vi för ett
gruppkort. Fast som vanligt var det ingen
ordning.

På hemvägen tog matte ett kort på Assar.
Han ställde upp sig så fint, så matte passade
på. Så här såg han ut:

Fin va?

Vi var mycket trötta och nöjda när vi kom hem,
somnade nästan direkt.

Vid tangenterna, Griffonkillarna :)
Här kommer några foton på min dotter Bianca.
Hon är nu ca 4,5 månad och väger ca 3,7 kg.





Bianca och mamma Tyra, ganska lika eller hur?


Vill ni se fler bilder finns de på vår hemsida.
http://www.123minsida.se/Griffonkillarna/

Zmugge, en stolt pappa :)
Idag fyller jag 1 år. Blev firad
av matte, Nisse och Assar.

De hade köpt en present.
Men jag tyckte det tog jättelång
tid innan jag fick den. Satt och väntade
och väntade.....


Det kändes som en evighet,
men till slut tog matte fram paketet.
Så här såg det ut.


Ni må tro att det var spännande
att kika in.


Undrar vad som finns under locket?

Ser inget, det är så svart.....



I paketet låg det en pipis, den heter
som våran kompis TRIXIE.

Ni må tro att jag blev glad, en
alldeles egen leksak.


Men tror ni jag fick ha den i fred?
Killarna var på mig och min pipis, direkt.


Det blev en kamp och Zmugge
vägrade att ge med sig.


Men till slut fick jag tillbaks min
pipis och fick leka med den en stund.
Självklart så får killarna låna den ibland,
man måste ju dela med sig.




Måste också passa på att skicka ett
stort GRATTIS till mina syskon i ULTRA-kullen.



Vid tangenterna, Assar