Idag har vi varit ut på ett äventyr, vi
har nämligen varit och hälsat på våra
"kusiner" i deras husvagn. Varje sommar bor
se i deras husvagnenoch då står
de på samma ställe. Vi har inte varit
dit tidigare, så matte tyckte att det var
dax. När vi kom fram till campingen så
gjorde vi oss bekanta med
våra kusiners ägor :)

Så här bodde de:


Det var delat i två delar, för att behålla
lugnet i flocken. Annars brukar Sune, Herbert
och Kalle ha hela hagen för sig själva.
Visst var det fint?



Här en bild på oss tre framför förtältet.


Sen blev matte bjuden på lunch hos
deras granne.
Våran moster hade gjort iordning lunchen
som hon plockade ut från kylen.


Här är hon fullt upptagen med att
plocka fram mat.


Här ser ni deras frysbag samt Nisse,
han var jätteglad över att få hjälpa henne.

Sen fick vi följa med och
hålla matte sällskap. Där fanns det
två snygga tjejjer av rasen dvärgschnauzer. Men
tyvärr fick vi inte leka med dem, utan bara titta. 



Efter lunchen gick vi husesyn i
våra kusiners husvagn. Den är
inte så stor men mysig. Här kommer
några bilder:


Kollade ut genom köksfönstret :))


Provsatt på deras säng.


Kollade in sovrummet.

Sen skulle vi gå på promenad. Då följde också
de långbenta brudarna med. Fast den här gången
hade det killbesök och han gillade inte andra killar.
Så vi höll oss på långt avstånd.


Här är de vid deras husvagn och killen,
ja det är han till vänster.


Promenden.

Här är vi på promenad, vi och våra kusiner


Här de långbenta brudarna och deras killkompis,
det är han till vänster.

Efter badet tog vi årets första dopp.


Nisse han tvekade inte, utan gick direkt i.
Sen hoppade Assar och sist Zmugge.
Assar, han har nog aldrig badat i en sjö
tidigare. Han blev helt galen, sprang som
en vilde och älskade verkligen vatten.


Han sprang så fort att vi inte kunde
få någon bra bild. Men nästa gång
så är vi förberedda :))

Efter allt detta tog vi och matte
farväl av hela husvagnsgänget.


Här står vi och väntar när matte
plockar in alla våra saker i bilen.

Mycket trötta men nöjda, åkte vi hem
till husse. Ni må tro att det blev en
lugn kväll där hemma.

Nosgos från tre trötta griffoner :))

Till dig som är in och läser i vår blogg,
vill vi skicka en hälsning.




Matte hälsar också :))


Griffonkillarna

I helgen har jag haft besök av en norsk
snygg petit brabancon tik, Chanti som hon kallas.

Det började att jag och matte åkte iväg med
bilen på lördagen. Ville egentligen inte lämna Nisse och
Assar, utan stanna hemma. Men
matte övertalade mej och det är jag mycket
glad över.


Jag, Zmugge

Men ni må tro att jag blev glatt överraskad
när jag klev ur bilen. Utanför stod Chanti,
hon var så vacker och luktade underbart :))

Gjorde mitt jobb och vi åkte hem rätt
snabbt efteråt. Matte var tvungen att åka och jobba.
Dagen efter så fick jag vänta några timmar
på att matte skulle vakna. När hon ätit
lunch så åkte vi äntligen iväg. Den
här gången visste jag vad som gällde
och var mycket ivrig att komma fram.

Blev jätteglad när jag träffade Chanti
igen, gjorde det jag skulle göra. 
Efteråt tog vi ett kort på oss två,
som minne av henne och oss.



Vi var jättenöjda när vi åkte hem, jag och matte.
Nu håller vi tummar och tassar att det blir
små valpar efter jag och Chanti.

Vill ni läsa mer om henne så kan ni gå in på deras
hemsida: http://www.kennelsabriella.dinstudio.se/

Matte säger att jag är en lugn kille, men varje
gång som jag parat mig får jag en bieffekt. Jo, jag
ska hela tiden till bilen, bilen = parning :)) När vi går
ut, så drar jag hela tiden till parkeringen.

Eftersom vi bor så trångt, har ägarna till tikarna
bott på en camping som ligger jättenära
där vi bor. Vi har åkt bil till parningen och
därför tror jag att om vi åker bil, så ska vi
åka till tiken.
Matte hon tycker det är lite komiskt, men
det tycker inte jag.

ZMUGGE

Jag har varit på utställning i Vännäs. För en
gång skull var det bara jag och matte. Nisse
och Zmugge fick vara hemma med husse.
Det var lite tråkigt, i alla fall från början. Men
när vi kom fram till utställningsområdet var
det massor att se. Jag träffade jättemånga olika
hundar och framför allt, massor av snygga
griffontjejer.



Här är en svart skönhet som jag fick busa med.
Hon kommer från Saintbullet's kennel och kallas
för Troja. Hon hade inte varit på många utställningar,
men det berodde på att hon var bara 10 månader.

Nog om tjejerna, nu måste jag berätta hur det
gick för mig. Jo, jag blev BIR och tog mitt 3:e
CERT. Ni må tro att min matte blev stolt och nöjd
över mig. Här kommer några utställningsbilder
av jag och matte i ringen.



Här springer vi runt i ringen.



Här står vi och väntar på vår tur.



Här är vi inne i ringen om BIR och BIM.
Jag kunde förstås nästan inte slita min
blick från den snygga griffonbruden som
stod bredvid, det var Cayafa's Eloisa.
Vi har mötts tidigare i ringen, det var i Piteå.



Här är jag, nybliven BIR och CERT vinnare.

Kritiken var följande:
14 months, exc. head, typ expr. round eyses. very dark.
good ear carr. masc. expr. exc. body, short, exc. lines and angul,
nice tailcarr. Moves very well, good coat and temp.

Domar: Assenmacher-Feyel. H

Vid tangenterna/ en mkt nöjd matte :))

Har varit och hälsat på våra vänner
hemma i "stan". Passade på att ta ett
gruppkort. Men matte blev lite besviken
eftersom ingen bild blev riktigt bra.
Men här är vi i alla fall, samt våra
"kusiner" Kalle, Herbert och Sune.



Vi bodde hos våran momme och moffe.
Sov som vanligt över där en natt och då
fick vi ligga med matte på golvet.
På morgonen smet vi in till mormor,
som alltid ligger längst på morgonen.



Men eftersom mormor snarkade så mycket gick
Nisse tillbaks till vår madrass :))




Nästa gång kommer vi att sätta in kort
och skriva om utställningen i Vännäs.

GRIFFONKILLARNA