Utställning i Vännäs den 12 juni 2010

3kommentarer

Jag har varit på utställning i Vännäs. För en
gång skull var det bara jag och matte. Nisse
och Zmugge fick vara hemma med husse.
Det var lite tråkigt, i alla fall från början. Men
när vi kom fram till utställningsområdet var
det massor att se. Jag träffade jättemånga olika
hundar och framför allt, massor av snygga
griffontjejer.



Här är en svart skönhet som jag fick busa med.
Hon kommer från Saintbullet's kennel och kallas
för Troja. Hon hade inte varit på många utställningar,
men det berodde på att hon var bara 10 månader.

Nog om tjejerna, nu måste jag berätta hur det
gick för mig. Jo, jag blev BIR och tog mitt 3:e
CERT. Ni må tro att min matte blev stolt och nöjd
över mig. Här kommer några utställningsbilder
av jag och matte i ringen.



Här springer vi runt i ringen.



Här står vi och väntar på vår tur.



Här är vi inne i ringen om BIR och BIM.
Jag kunde förstås nästan inte slita min
blick från den snygga griffonbruden som
stod bredvid, det var Cayafa's Eloisa.
Vi har mötts tidigare i ringen, det var i Piteå.



Här är jag, nybliven BIR och CERT vinnare.

Kritiken var följande:
14 months, exc. head, typ expr. round eyses. very dark.
good ear carr. masc. expr. exc. body, short, exc. lines and angul,
nice tailcarr. Moves very well, good coat and temp.

Domar: Assenmacher-Feyel. H

Vid tangenterna/ en mkt nöjd matte :))

3 kommentarer

Trixi

12 Jun 2010 15:56

Grattis Assar!

Kalle

13 Jun 2010 19:50

Grattis Assar, du är en riktigt bra utställnings-kille. Såg du hur mycket snygga brudar det var i Vännes? Matte blev lite irriterad på mig eftersom jag inte kunde koncentrera mig på utställningen. Men vad gör man när brudarna luktar så gott?



Kalle Kavat

Corina

17 Jun 2010 14:27

Grattis ! Framtiden verkar synnerligen lovande för lillkillen.

Kommentera

Publiceras ej