Moffe och Chivas på besök

2kommentarer

Våran moffe och Chivas har varit här
och besökt oss i två dagar. Ni må
tro att vi haft det kul. Massor av bus
och långa promenader. Ja, allt som
vi tycker är kul, har vi gjort.

Vi gillar verkligen våran moffe, han
är helt perfekt. Matte säger att han
är den bästa hundvakten man kan ha.

Vet ni varför vi gillar honom?
Jo, för det första är han supersnäll,
sen så får vi sitta i hans knä,
hur mycket vi vill.



Så här ser det för det mesta ut.



Assar som gillar fötter, ligger
förstås nere vid moffes fötter.



Medans jag och Zmugge slåss om
vem som ska sitta närmast moffe.
För det mesta blir det jag som gör det.

Under tiden som vi sitter i moffes knä,
brukar Chivas letat upp sin favoritplats.


Lite liten, men mysigt.


Nu har moffe och Chivas åkt hem, lite
tråkigt. Men de kommer snart
och hälsar på igen. Nu ska jag lägga mig
och sova en stund. Man blir trött av att ha
det roligt.



Vid tangenterna, en jättetrött Nisse

2 kommentarer

Helena och Böleflickorna

18 Mar 2010 09:40

men så mysigt!! Oj vad Assar har kroppat på sej sen sist....bara tagga för utställningsringen... ha det bra

nosgos från Helena, Sally, Ginza och Hjördis

Moster

19 Mar 2010 16:21

Tycker att Assar ser snygg ut.Du verkar ha lyckats med trimningen på honom. Ska bli kul i sommar på utställning, det blir spännande!



Jag åker i morgon till Harstad, ska bli skoj men jobbigt. 9 timmars bilfärd enkel väg. Tur jag är ung i kroppen :)



Nos-gos från moster

Kommentera

Publiceras ej