Första snön!

1kommentarer

I dag, den 5 december kom så den första snön.
Det är ovanligt sent för att vara här uppe i norrland.
Vi blev verkligen förvånade när vi kom ut i morse. Vi hade
tappat hoppet, om att det skulle komma någon snö i år.

Zmugge han fick direkt damp och vi hade inte lämnat
gården innan han sprang som en tok.


Som ni kanske ser är det inte så jättemycket snö,
men tillräckligt för att vi ska kunna doppa våra skägg
och bli som tomtar. Så här såg Nisse ut:


Som vanligt gjorde Zmugge allt han kunde för
att få likadant skägg, men som vanligt misslyckades
han. Ja, ni ser väl hur han såg ut:

Inte mycket snö här inte :(

Under vår promenad var vi ju tvungna att markera vart
vi gick:

Ja, här är det Assar som visar vart han gått.

Inte så mycket snö men träden blev i alla fall
vitare och finare:


Sen fortsatte vi vår promenad alla tre:


Assar var lite missnöjd över att han inte
fick vara med mer på bild, så här kommer
några Assarbilder:




Senare på dagen gick vi en längre promenad
och då passade matte på att försöka få några
fina kort till Julkorten. Hon har tagit så många
så vi blivit less på att försöka stå fint. Men
till slut lyckades hon. Men dom korten vill hon
inte visa här, ni får se en av de misslyckade;

Ganska fint även om vi tittade åt olika håll och är ganska otrimmade.
Solen sken svagt och det var jätteskönt ute.
Vi satt på en jättestor sten och det var ganska högt upp.
Zmugge ville visa hur tuff han var och ville bli fotad
ensammen på storstenen. Så här såg han ut:


Han kände sig stor och stark och var mycket
stolt när han kom ner.

Vid tangenterna GRIFFONKILLARNA!

1 kommentarer

Dixie

07 Dec 2011 18:26

Vi fick snö i går kväll och i natt!! Jag blev riktigt glad. Precis som er tycker jag om att köra ner nosen i snön. Och eftersom jag också har skägg och mustasch såg jag ut som Nisse. Stiligt på oss båda.



Jag får säga till mamma att ta med kameran, så hon kan fota mig i snön. fniss, fniss



I kväll bjuder jag på nygräddad risgrynspudding med vispad grädde och hallonsylt. Ni är hjärtligt välkomna. Skäll två gånger utanför köksfönstret när ni kommer, så öppnar mamma för er!!

Kommentera

Publiceras ej