Utstälnningsresan till Piteå den 20 maj

1kommentarer

Hej! Assar här.
Matte ligger och sover och då tänkte jag passa på att skriva
lite i vår blogg.
Matte vill inte skriva om vår utställningsresa, eftersom det gick inte
lika bra som det brukar göra. 
Hon säger att hon inte är besviken, men jag vet att hon är det.
Inte besviken på mig, utan på resultatet.
Själv tycker jag att jag var snyggare än någonsin.

Resan började på lördag, då vi åkte hem till vår kompis Chivas.
Ni må tro att vi hade det kul, massa bus och promenader.
Matte hade tagit med sig nya ben som vi fick gnaga på,
det var fest :)
Vi fick lägga oss tidigt, eftersom vi skulle upp vid 6-tiden.
Matte hade med sig sin uppblåsbara säng, och på den
madrassen hade dom lagt ännu en madrass. Så vi låg
nästan som prinsessan på ärten. Jätteskön säng, fast
lite trångt :))
Så här såg det ut när vi låg och vilade:


Söndag och utställningsdag.
Resan norrut startade ganska tidigt och med oss
hade vi moffe. Matte kallar honom kennelpojken
eftersom han är hennes hjälpreda. Så här ser han
ut när han kör oss till utställningsplatsen:

Han är rätt koncentrerad :))

När vi kom fram var dom andra griffonerna redan där.
Vi fick dela tält och så här bodde jag, Nisse och Zmugge:


Dom andra bodde så här, lite lyxigare tycker vi:


Några av mattes vänner satt i tälten. Det var
Frida och Birgitta. Senare började ösregna och då
blev tältet fullt av folk och hundar:


Vi hade otur med vädret, det regnade
och det var bara några plusgrader. Men till slut var
det min och mattes tur att kliva in i ringen.
Jag gjorde allt rätt och matte skötte sig också bra.
Här är två bilder på oss, några fler tog inte kennel-
pojken. Han var ingen toppenfotograf, sa matte:




Efter utställningen åkte vi hem till Chivas.
Men innan vi gick in tog matte ett nytt kort
på mig. Ganska snygg, eller hur?:


Avslutar med ett kort av mig, Nisse, Zmugge och moffe
dvs kennelpojken. Här är vi på väg hem till moffe, momme
och Chivas för att äta lite innan hemresan:


ASSAR

1 kommentarer

Carina

21 May 2012 19:41

Assar, vi alla tycker du är jättesnygg. Matte hade gjort ett toppenjobb med din päls.



Nos-gos Sune, Herbert och Kalle

Kommentera

Publiceras ej