Varmt, varmt och åter varmt

0kommentarer

Nu har det varit jättevarm i över en vecka.
Temperaturen har legat runt + 30 grader.
Hundarna lider av det och jag har gått mycket
korta sträckor. Innan vi gått ut, har jag blött ner dem
med vatten.
Det har hjälpt jättemycket, så jag fick iden att jag
skulle ställa ut en badbalja eller bassäng på vår uteplats.
Då skulle dom kunna stå i den och bli blöta.
 
Men överallt där jag var och tittade, så var alla baljorna slutsålda.
Ingenstans fanns det, att hitta en enda ynka balja.
Så jag åkte till Biltema och hittade en 80 liters
murbruksbalja.
 
Köpte hem den och vips, så hade hundarna en bassäng :)
Så här såg baljan ut. Inte den snyggaste, men passade superbra till
hundbad.
 
Här kommer lite bilder då Assar badar.

Vid tangenterna, matte
 

Kommentera

Publiceras ej