Herrman utställningsdebut i PITEÅ

0kommentarer

I dag var jag på min första riktiga utställning och det var riktigt kul.
Jag och matte gjorde vårt bästa och här ser ni oss i ringen.
Sen skulle jag stå fint och det gjorde jag, i korta
stunder. Det är inte alltid så lätt, men jag gjorde
mitt bästa :)
Jag fick Very good och det är jag nöjd över.
Min kritik var följande:
Utmärkt skallparti. Nosen kunde vara lite mer tillbakadragen. Utmärkt öppna näsborrar.
Bra ögonform, ögonen kunde dock vara lite större. Öron ok. Utmärkt bett.
Kort hals. Plan överlinje. Svansen ok men lite platt buren. Välutvecklad kraftig kropp, men lite
högt hull. Bra benstomme och fötter. Välvinklad, väl gående från sidan. Bra päls.
Mkt ljusa Tan-tecken under svansen. I övrigt bra färg. I största laget.
 
Domaren: Karlsdotter Nina
 
Förutom att jag visade upp mig i ringen, träffade vi massor av trevliga människor och hundar.
Här en av dom vi träffade, Hjördis. Hon är dotter till vår Zmugge så det är speciellt roligt för
matte, att få se henne. Åh, hon är så fin, tycker vi.
 
Här kommer en massa hundar med sina mattar. Ja vi tog kort på dom när de visade upp sig i ringen,
men matte vet inte riktigt vad alla hundarna heter. Alla är griffoner och jättefina.
Matte Åsa med
 
Birgitta med
 
Hugo med matte Karin
 
Morris med matte Åsa
Frida med
Matte Julia med
 
Helga och matte Mia.
 
Matte Birgitta med
 
Matte Julia med Hierners lady in red
Vi avslutar med en bild, på hanen som heter Hierners hunk of burning love
och kallas Morris.
Han blev BIR och sen så blev han Bäst i grupp - 4
 
Nu är jag och mina bröder helt slut efter dagens
äventyr, så det är dags att avsluta mitt skrivande.
 
Vid tangenterna: HERRMAN
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej