På kurs med kurt

0kommentarer

Matte hade anmält mig och henne, till en kurs. En koppel och hundmöte kurs.
Tänkt att jag och hon fick åka i väg, ensamma. Assar och Zmugge var väldigt
besvikna, när vi åkte. Ja, Assar skrek och gormade, att han också ville följa med.
Men det fick han, så klart inte :)
 
Ja, vi åkte iväg till ett område här i Umeå, som heter Gammlia. Jag och matte hade aldrig
varit där, men det var väldigt fint.
Här är vi framme:
Jag står framför ett mycket fint och gammalt hus.
 
Sen gick jag och matte till platsen, där dom andra hundarna fanns.
Oj, vad spännande det var! Jag som är lite rädd för andra hundar, voffade
ganska mycket. Ja, jag var nog den enda, dom andra var tysta.
 
Vi fick stå ganska länge och höra på kvinnan som skulle leda kursen.
Hon heter Emmelie och har någonting som heter Ulvens.
Hennes hemsida är www.ulvens.se.
När hon pratat klart fick vi ta en promenad och därefter fick vi
massor av uppgifter. Jag gillade allt och vi hade en toppenkväll,
jag och matte.
Ja, det blev lite trist periodvis, så jag hittade lite gräs att äta.
 
Efter en timme var vi klara och fick åka hem. Men innan vi åkte iväg,
tog vi ett foto på oss :)
Jag och matte framför ett av alla gamla fina hus.
 
Gissa om jag och matte var trötta, när vi kom hem.
Jag somnade och sov som en stock.
Näste tisdag blir det en till kurskväll, men innan dess ska jag
och matte träna på de uppgifter vi fick.
 
Herrmaa
 

Kommentera

Publiceras ej