Inofficiell utställning i Nordmaling

10kommentarer

Idag har vi varit på utställning, det tog hela dagen.
Det var bara jag Zmugge som skulle ställas ut,
Nisse följde med som moraliskt stöd :)

Vi åkte iväg rätt så tidigt imorse. Så här såg vi ut när vi startade.
Jag var mest intresserad av vad som fanns utanför bilen,
så jag vägrade att vända mig om :))
image387

När vi kom fram så var det en evig väntan.
Ja, vi väntade och väntade.....................
image388

image389

Tittade och luktade, ja det fanns liksom inget annat att göra.

Framför oss var utställningsringen och den såg ut så här:

image390

Under tiden som vi väntade gick vi också på
en skogspromenad.
image391

Jag hittade mycket gott att äta som tex lingonris mm.
image392


Ja, som ni ser så tuggar jag på någonting, varje gång matte tar ett kort.
Hon säger att jag skulle kunna bli vegetarian :)

image393

När det närmade sig för att jag skulle gå in i ringen så började det ösregna.
Matte var tvungen att plocka ihop alla våra saker och sätta oss och sig
själv i bilen. Vi hörde hur åskan mullrade och regnet smattrade mot biltaket.
image394

Så här såg det ut på vår framruta när det regnade som mest,
man såg ingenting.
image395

Men just före jag skulle in i ringen så slutade det att regna
och solen tittade fram, vilken tur vi hade.
Men som vanligt glömde matte kameran i bilen så vi har
inga bilder på när jag är i utställningsringen.

Jag skötte mig jättebra i ringen säger matte.
Fick först HP och BIR valp sen så var jag med
i BIS valp och blev där 4:a.

Du må tro att matte var stolt över mig :))

Min kritik var:
9 månader, av utmärkt typ, mycket vackert huvud med könsprägel,
korrekt placerade öron, mycket bra nosparti, bra hals,
bröstparti något fransly skuldra, bra utvecklat bröstomfång
och djup, aningen sluttande kors, bra överlinje,
rör sig utmärkt, välvisad.

Cayafa´s Zmuggler

10 kommentarer

Sune/Hebbe

19 Aug 2007 16:53

Grattis Zmugge, vad bra du var! Nisse nu måste du ta dig i kragen och börja uppföra dig, annars så kommer du att bli slagen av lillebror och det kan ju inte kännas så bra.
Killarna från staan!

Jannica

19 Aug 2007 18:16

Grattis till Bis-4 valp Zmugge!! Inte dåligt!! Fido ska ställas nästa helg och helgen efter!! Jag hoppas att det går bra!!
Mvh Jannica

Zmugge

19 Aug 2007 20:02

Jag tackar så mycket för alla grattis som jag fått.
SUNE/HERBERT:
Min matte är mycket stolt över mina resultat och Nisse går omkring här och surar över att jag blev BIS-4 valp. Ja, vad ska man säga, han måste börja föra sig annars så kan det vara jag som tar första certet. Det skulle svida illa för Nisse :))
FIDO:
Vi håller tummarna för att du lyckas bra på dina utställningar. Vi tycker att du liknar Nisse fast utan skägg, ja vi tror att Nisse skulle likna dig om han inte hade det där skägget som jämt är smutsigt :))
Hälsningar från Zmugge

Ingrid

19 Aug 2007 22:59

Grattis Zmugge till utställningsresultatet!
Inte roligt när det regnar men du hade ju tur att det slutade när du skulle in.

Zmugge

20 Aug 2007 07:24

Tack Ingrid! Det kändes bra att bli 4:a, ja mest för matte. Hon tyckte det var jätteroligt att vi hamnade så högt upp i prislistan :)
Visst hade vi tur med vädret? Jag kunde ha fått visa upp mig när det regnade som mest :(
Till helgen åker vi på en utställning igen, då på en riktig. Vi kommer att skriva om det i bloggen, så du kan gärna titta in och läsa. Håll tummarna att Nisse tycker det är roligt, själv har jag inga sådan problem.
Busiga Zmugge:)

Pia Öberg

23 Aug 2007 14:56

Grattis Zmugge! Du börjar ju bli stora karln!
Dessutom skulle du passa in bland oss tjejer för vi gillar också att äta ALLT! ;)
Häls. från Troja & Rya

Karin

23 Aug 2007 19:30

Grattis Zmugge!!!!
Tyvärr så kunde vi ju inte stanna å titta på dig, men vi förstår att du var jätte duktig.
Det var roligt att träffa er alla!
Lycka till på nästa utställning nu!!!

Zmugge

25 Aug 2007 21:21

TROJA & RYA: Ja, jag är snart "stor" :) Ni verkar vara tjejer i min smak, därför hoppas jag att vi träffas någon gång, det vore hur roligt som helst :))
KARIN: Vi tyckte också det var tråkigt att ni inte kunde stanna tills det var min tur. Men vi kanske ses fler gånger och då kanske på någon utställning. Skulle så gärna vilja träffa Akilah, både jag och Nisse tycker hon är en snygg hundtjej :) Kanske lite stor för oss griffonkillar :))

Birgitta

26 Aug 2007 12:42

GRATTIS Zmugge och Birgitta!!!!! Det gjorde ni superbra att ta Cert och BIM på första officiella utställningen
Mamma Ruberta och släkten i Jävre

Zmugge

26 Aug 2007 15:34

MAMMA: Jag har väl att släkta på :) Vi är jättenöjda över det, matte mest. Hon är superstolt, nästan så att hon blir tårögd.
Cert-Zmugge :))

Kommentera

Publiceras ej