Har låtit Nisse och framför allt Assar, vila från allt trimmning
ett långt tag. Men nu är det dax igen :)
Jag kommer att fota före- och efterkort på dem båda, så
om du vill kan du följa min trimmning.
Assar kommer jag att trimma till utställningar och Nisse
bara till vardagsfin.

ASSAR

FÖRE:


EFTER:

Här har jag plockat huvud och skägget, tagit
bort det värsta pälsen.

NISSE

FÖRE:


EFTER:


Nu har jag börjat med halsen och det var otroligt mycket päls.
Svårt att veta vart skägget slutar och halsen börjar :( Men
jag gjorde så gott jag kunde.

ASSAR

FÖRE:




EFTER:




NISSE

FÖRE:




EFTER:




Nu ska jag börja med kroppen.

ASSAR

FÖRE:




EFTER:





NISSE

FÖRE:



Var tvungen att spara det här fotot.
Det var inte meningen att Zmugge skulle vara med.
När jag sa LIGG till Nisse, så gjorde Zmugge likadant :)
I vanliga fall när man säger komandot, så ligger dom
som "vanligt" men den här gången la sig båda på sidan.
GULLGUBBARNA!!

EFTER:




Nu är det benen och bak och svansen kvar.

ASSAR

FÖRE:




EFTER:






NISSE

FÖRE:




EFTER:



Efter all trimmande, fick killarna sig ett bad :)
Så nu är det bara att börja om och fintrimma
Assar. Sen får vi se om jag lyckas få hans päls
i fint skick. Avslutar med ett kort på mina
två petiter med skägg, samt han med inget.
Försökte ta ett kort på Nisse och Assar 
från sidan, för att ni skulle få se hur dom
ser ut nedtrimmade. Men jag  misslyckades,
som vanligt.  
Så ni får hålla till godo med det här.


Vid tangenterna, matte :)
4 JANUARI
Nu har det snöat i massor av dagar, till
mattes stora förtvivland.
Så här såg det ut på vår
favoritsträcka, dvs cykelvägen
bredvid ängen.


Oplogat och härligt tyckte vi.


Massor av gula fläckar efter vägen, som
vi bara är tvugna att kolla upp.


Sen vidare till nästa och till nästa........
Supernöjda återvände vi hem till värmen och
lite mat. Sen så sov vi lite, det
tar på att vara ute i kylan.


5 JANUARI:
Dagen efter, då såg det ut så här på morgonrundan.
Ser ni skillnaden, på snömängden?
Det har vräkt ner snö under hela natten.


Rena rama tomtelandet


Det är bara att plumsa på, kul tycker vi.
Fast matte gillar inte det, hon vill att det
ska vara barmark :)


Här har vi hittat en perfekt pinkplats.


Zmugge ett annat :)


Assar spårar i snön :)

Vi plumsade och plumsade tills matte tyckte
att det fick räcka. Då gick vi in och värmde oss,
samt åt lite frukost. Mer snöpromenader blir
det under dagen och kanske har matte med sig
kameran. Om det inte blir för kallt, då blir det nog
inga kort tagna.

Griffonkillarna