Detta hände igår, fredagen den 19 oktober.


Efter en lång och tråkig resa var vi äntligen framme hos momme och moffe.
Matte blev bjuden på lunch och vi busade lite med Chivas.
Men innan lunchen var över kom Sune och Herbert inrusande,
de hade hört att vi kommit.

Förväntasfulla var de,
eftersom vi hade presenter med oss.
Matte tyckte att de skulle få öppna det ena,
den andra skulle de öppna sen vi åkt hem.
Det andra paketet innehöll något som man kunde äta
och i vår hundgrupp finns det några som är mycket snåla efter mat
och det kan orsaka bråk. Undrar du vad de fick? Kolla då in på deras hemsida,
där har vi ett foto av deras present .

Efter lunchen bar det i väg till Sunes agility bana,
han ville visa oss vart den var.
Du må tro att vi hade det trevligt där borta.

image433
Spanade efter brudar, fast det fanns inte en enda :(

image434

Herbert och Zmugge busade hela tiden

image435

Sen hoppade vi över dessa hinder, alla på en gång.

Efter det så fick Sune visa hur duktig han var.
Tyvärr tog vi inga bilder på honom i action :(

image436

image437

Men innan vi åkte hem lekte vi,  ja vi sprang mest och jagade Nisse.

Han gillar att bli jagad, inte att jaga.


Sen så bar det iväg hem till Sune och Herberts fest.

Där möttes vi av festledaren, ja deras matte.

Hon hade så fin och röd näsa, dagen till ära :)
image438

Medans vi väntade på att hundtårtan skulle bli klar

Provade vi också våra näsor.


Zmugge passade perfekt i sin, eller vad tycks?image439

Nisse tyckte inte han blev så snygg i så stor snok.
image440

Sune och Herbert provade också sina,

men det får du se på deras hemsida

samt fler av festkorten.


TACK SUNE OCH HERBERT FÖR EN JÄTTEROLIG DAG!


Nisse och Zmugge i samarbete med Sune och Herbert.

Nu alla utmanare av cirkuskonster, vad tycker ni om det här?

image430

Vi har klättrat upp alldeles själva, matte hjälpte bara Zmugge att sitta.
Han kan tyvärr inte "Sitt" kommandot.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Vi är bjudna till Sune och Herbert imorgon, fredag.
De ska ha en födelsedagsfest hemma hos sig,
eftersom Herbert fyllde 1 år den 13 oktober och
Sune fyller 3 år den 26 oktober.

image432
Här är alla presenterna som vi ska ha med oss
till dom. Undrar om de bjuder på något gott att äta?
Självklar så tar vi med oss kameran dit och
tar några kort som vi sätter in här på vår blogg.


Ha en bra dag!
Nisse och Zmugge

Nu har vi tränat och tränat och äntligen så kan vi,
hm jag den nya cirkuskonsten :)
Så här ser jag ut när jag sitter jättehögt upp i luften.

image429

Jag har klättrat upp alldeles själv, utan någon hjälp från matte.
(lite hamburgerkött har hon förstå lockat med)
Matte håller självklart i pelarna medans jag klättrar upp
och sen så ser hon även till att jag inte ramlar.
Jag går inte ner från pelaren utan matte lyfter
ner mig, hon säger att jag kan göra mig illa om
jag går ner själv.
Zmugge som tycker han är tuffast i stan,
är en vekling när det verkligen gäller :))
Men han har sagt att han ska försöka klara av
att sitta på den lägre pelaren samtidigt som jag sitter här uppe.
Lyckas vi med det så sätter vi in ett nytt kort på oss två.

Så Troja och Rya, kan ni göra det här?
http://www.intotos.com/

Klättergriffonerna Nisse och Zmugge

Jag, Zmugge är född den 19 september 2006.
I min kull var vi tre stycken, jag och två tikar.
Mina systrar heter Zelma och Zoe och vi
kommer från Cayafa´s kennel.
http://web1.vattnet.com/cayafas/

Tänkte att ni kanske ville se hur mina systrar ser ut.

Zelma, 10 månader:
image425

image426

Zoe (kallas för Gaia) 7 månader):
image427

( 4 månader)
image428

Jag tycker att de är jättegulliga.

Men visst  är det lite konstig med mina systrar,
de har skägg, men det har inte jag
Är det inte killar som ska ha det?

Zmugge skägglös :)