En ny liten vän

7kommentarer

Var på en utflykt med matte igår och gissa vad som följde oss hem? Jo, en ny hundkompis :)
Ja han är fortfarande liten och inte så mycket att ha, men förhoppningsvis så blir vi riktiga kompisar jag och han. Ni kanske undrar vad han heter och hur han ser ut.

Hans namn är Cayafa´s Zmuggler och kallas Zmugge. Han är en Petit Brabancon dvs en korthårig griffon och hans päls är svart och röd.
Han kommer i fortsättninge att ha en egen sida här på min blogg. Ja, ibland så kommer jag att skriva vad jag och Zmugge gjort och ibland så får han skriva. Men nu i från början, medans han är lite är det jag som berättar.

Så här ser han ut:
jag
Matte var tvungen att hålla fast honom eftersom han inte ville sitta stilla.

Zmugge3
Här leker han med Tiger :)

Zmugge2
Tiger är nästan lika stor som Zmugge :)

Zmugge
Här busar vi lite grand, jag och Zmugge.

Lilla jag
Fast han är liten är han envis och ger mej lite motstånd.
Här har vi dragkamp om "Gisen", jag vann förstås.

7 kommentarer

Trixi

17 Jan 2007 21:10

Hej Nisse. Kul med en kompis! När han blir lite större kan vi busa alla tre. Till våren kanske vi kan springa ikapp nere på ängen.

Ingrid

18 Jan 2007 00:12

Hej Nisse!
Vad roligt att Zmugge har kommit hem till dig!
Det är bra att ni har lite dragkamp, stå på dig Nisse!
kramar från griffongänget i Surahammar

Sune

18 Jan 2007 08:03

Hej Nisse, jag vet hur du har det. Men lugn allt blir bara bättre och bättre. Hälsningar från Sune och lillebror Herbert.

Nisse

18 Jan 2007 08:14

TRIXI: Självklart ska vi springa ikapp på ängen, jag du och Zmugge. Han kommer nog att vara snabbast, eftersom han är så liten.

INGRID:Ja, det är ganska roligt att Zmugge bor hos oss, fast han är lite för liten än. Men som tur är växer han snabbt och snart är vi nästan lika stora, jag och han. Kram från mig :)

SUNE: Den enda tröst vi har är att de växer fort, eller hur? Fast vi kommer att ha jätteroligt tillsammans, jag, Zmugge, du och Herbert. VI ses snart!

NISSE och kissochbajsmaskinen Zmugge

Trixi

18 Jan 2007 23:54

Så snygg sidan blivit!

Sune

19 Jan 2007 07:11

Oj, vad snygg blogg ni har ändrat till. Jag måste säga till matte att vi måste byta. Jag och Herbert måste ju ha något annan än ett gulligt hjärta. Vi är ju grabbar för tusan! Vovvisar från Sune/Hebbe

Nisse

19 Jan 2007 11:08

TRIXI: Visst blev den snygg, jag och Zmugge är jättenöjda :)

SUNE: Självklart så måste ni byta, inte kan ni väl ha gulliga hjärtan. Näe, säg åt er matte att hon byter snabbt som sjutton. Jag och Zmugge ska gå in och kolla på er sida ikväll. Förhoppningsvis har er matte tagit och bytt bakgrund då.

Vovv från Nisse och Zmugge

Kommentera

Publiceras ej